BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Vigsel Starta ny tråd
29 apr 2009 19:03       4 svar    2403 klick

Transport från Kyrkan? Idéer tack!

Vanityfair
Antal inlägg: 5
Loggade in: 16 mar 2011
Utloggad
Vi har inte bokat transport från kyrkan ännu och vi gifter oss 6 juni (ca. 5 veckor) men vi vet inte vad vi ska åka för något. Är det någon som har några idéer?

Kyrkan ligger ungefär 5-10 min. promenad från där vi ska ha festen så en bil känns riktigt onödigt?

Har du någon rolig idé? :)

http://www.houseandwedding.blogspot.com/
johanna02
Antal inlägg: 38
Loggade in: 18 maj 2009
Utloggad
Skrivet 29 apr 2009 20:49
Häst transport skulle väll passa utmärkt då det inte är så långt! och väldigt miljövänligt:)
MiZZ_MaGiKa
Antal inlägg: 11
Loggade in: 09 maj 2009
Utloggad
Skrivet 29 apr 2009 21:34
Ja, det här med transport. Tycker också det är en jobbig grej, man vill ju ha nått skoj. Men en bil är ju så dyrt och känns lite onödigt. Vi har ju också inte så långt, tar väl 15 minuter med bil. Men för långt för att gå...vi har bokat en bil. Men det kostar 2000:- bara för att åka 15 minuter...känns lite onödigt, men vet inte annars vad vi ska göra!!

Hade jag haft promenad avstånd då hade jag köpt en skottkärra och pyntat med ballonger och en skylt. Sen hade min man fått skjutsa mig i den :)
Kram Monica
Vanityfair
Antal inlägg: 5
Loggade in: 16 mar 2011
Utloggad
Skrivet 30 apr 2009 13:09
Hmm, ja hästtransport är ju inte så dumt iof! Hoppas inte att jag ä för sent ute! En skottkärra är ju väldigt roligt men jag tror att jag har för stor kjol på klänningen för att det skulle gå smidigt och det låter ju hutlöst dyrt med din bil där! Hmm.

Det skulle vara roligt om man kunde få tag på en sådanhär:
http://www.istockphoto.com/file_thumbview_approve/3118914/2/istockphoto_3118914-asian-taxi.jpg

Någon som vet?
CatharinaJimmi
Antal inlägg: 219
Loggade in: 22 aug 2010
Utloggad
Skrivet 02 maj 2009 05:38
Hästskjuts är inte så billigt det heller. Jag kommer lindrigt undan pga att det är mina egna hästar samt min egen vagn som ska transprotera oss. Betalar enbart kusken och medhjälparen.

Flakmoppe är en annan idé som kan vara lite annorlunda.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!