BröllopsGuiden
10 maj 2009 18:01       5 svar    2472 klick

halsband till halterneck?

dalin
Antal inlägg: 8
Loggade in: 08 jun 2009
Utloggad
Hej!

Jag skall ha en halterneck-klänning som är ganska enkel, och jag undrar brukar man ha halsband till halterneck? Har sett bilder på både ock men vet inte riktigt vad jag tycker,, några tips?? :)
burberry
Antal inlägg: 4
Loggade in: 18 maj 2009
Utloggad
Skrivet 11 maj 2009 06:37
Hejsan. Jag ska också ha en halterneck klänning på mig och jag ska ha ett guld halsband med ett hjärta som jag fått av min blivande man i alla hjärtansdag present.
dalin
Utloggad
Skrivet 11 maj 2009 19:44
Tack för tipsen..
Hmm, jag kommer ha uppsatt hår med diadem med hjärta på ena sidan (lavish design) och kommer ha armband av bergskristallpärlor.. klänningen är som sagt ganske enkel, endast lite pärlor och paljetter på banden som går runt nacken. Avtagen under bysten med tre vikningar och "kristallbrosch" i mitten.
Blommorna kommer vara lila och plommonfärgade, ganska färgstarkt alltså, tror jag kommer ha utan halsband.. men svårt att bestämma sig..
Tack iaf,

Burberry, hur ser din klänning ut?

Gärna fler kommentarer!
:)
burberry
Antal inlägg: 4
Loggade in: 18 maj 2009
Utloggad
Skrivet 13 maj 2009 19:02
Den är en tvådelad. Det blir en halternec top med lite röda stenar på och en lång vinröd kjol.Den blir uppsydd av en sömmerska. Hoppas den blir fin när den är klar...
dalin
Utloggad
Skrivet 14 maj 2009 17:53
ok, det passar ju jättebra med guldhjärta till klänning med lite rött i, låter jättefint tycker jag, hade funderingar på det själv men vågade inte sen...

Jag har också ett guldhjärta men är mer inriktad på silver, bergskristall och pärlor i mina smycken. Jag tror det blir för mycket med ett halsband.
Tack för tipsen iaf, lycka till!! :)
Frankofilen
Antal inlägg: 72
Loggade in: 30 maj 2020
Utloggad
Skrivet 20 mar 2010 16:16
Jag skulle lätt gå utan halsband eftersom halterneck och halsband kortar halsen. Skulle satsa på ett par uppseendeväckande örhängen istället, när du ska ha uppsatt frisyr kommer det vara smickrande

Hoppas du kommer fram till ett beslut du känner dig nöjd med. Men Less is More, så mitt tips är utan halsband.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!