BröllopsGuiden
29 maj 2009 13:25       4 svar    9059 klick

Svensexa, tips på roliga aktiviteter!

Frida
Antal inlägg: 231
Loggade in: 20 mar 2017
Utloggad
En kompis ska arrangera en svensexa. Har ni varit på några svensexor eller, eftersom det är mest brudar här, har era manliga bekanta varit på någon bra svensexa? Vad kan man hitta på på en svensexa, några förslag?
LinaPyret
Antal inlägg: 21
Loggade in: 03 okt 2012
Utloggad
Skrivet 09 jun 2011 09:39

Maria01:

I vilken värld skulle ett kill gäng vilja måla porslin? Sluta göra reklam för något som verkar hur tråkigt som helst. Hade min möhippa slutat där så hade jag gått därifrån och mina vänner hade fått en rejäl utskällning.. Men det är ju jag,.. ^^

Frida:

Min sambo var på en väns svensexa förra helgen och dem hade riktigt kul.

De började dagen med frukost i en park. Där brudgummen fick göra sin första utmaning. Blåsa upp en liten båt. Han fick heller inte hela åror, utan bara den korta paddeln.  Sen skulle han paddla ut i en sjö och hämta en flaskpost med en ledtråd till nästa aktivitet.

Sen åkte dem till ett paintball ställe. Där hade dem olika matcher i olika banor. 3 timmar spelade dem. Efter lite käk på en restaurang så åkte dem hem bestman och hade en riktigt fest.

Lite senare så ringde dem en strippa som kom dit.

Vilket bruden inte visste om eller uppskattade, så man bör kolla upp det först. Det kan skapa lite friktion i en redan stressig situaton som paret är i. Man vill inte göra så att dem bråkar i onödan.

Petra79
Antal inlägg: 2
Loggade in: 02 mar 2013
Utloggad
Skrivet 01 okt 2012 09:24

Jag kan tipsa om Kosmos Event!! Kolla in www.kosmosevent.se  De har en del roliga aktiviteter! Smile

Andrea1252
Antal inlägg: 3
Loggade in: 12 apr 2016
Utloggad
Skrivet 12 apr 2016 12:57

Fett! Jag kan för övrigt berätta om det ballaste jag gjort på riktigt länge. Vi var på något som kallas för "Medeltida Strid" med ett företag som heter Mondiala Entertainment i helgen (www.mondiala.se). Sån sjuk adrenalinkick! Jag har spelat mycket paintball och airsoft innan men att battla med svärd, pilbågar, sköldar och spjut var häftigare! Jag gillade framför allt spjutet kan jag säga. Det jag gillade mest var att alla hade olika roller lite som när man spelar league of legends. Folket med sköldar där fram skyddar de svaga där bak som gör skadan. Skyttarna och grabbarna som håller i spjuten det vill säga. Jag gillar att göra skadan :P

Men ja det blev så spännande med olika taktiker man kunde köra. Sedan är jag ju ett stort fan av Vikings och Game of Thrones och att vi fick klä oss i den typ av kläder gjorde ju inte det hela sämre.

Vart filminspelning i slutet också. Det var också skoj. Tittade på filmen som blev idag. Jag skrattade så jag grät.  Jag ska nog inte ge upp mitt dagjobb.

Vi beställde det hela via www.eventligan.se men tror man kan beställa direkt hos Mondiala Entertainment också.

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!