BröllopsGuiden
01 jun 2009 11:01       7 svar    4436 klick

sminka sig själv till bröllopet?

jennilinda
Antal inlägg: 13
Loggade in: 01 aug 2009
Utloggad
Hjälp! Vi gifter oss på midsommarafton och det är stängt eller finns inga tider kvar hos de som sminkar där jag bor! Törs man sminka sig själv? Jag tänker på om det ska vara speciellt för fotografering osv. Hur gör ni? Proffs eller själv/med hjälp av någon släkting eller liknande??
silverpingla
Antal inlägg: 165
Loggade in: 06 jul 2009
Utloggad
Skrivet 01 jun 2009 21:59
var bor du? Kolla makeup store! dom ligger ju ibland i gallerior och dom brukar ha öppet midsommar
Clara2009
Antal inlägg: 48
Loggade in: 20 feb 2010
Utloggad
Skrivet 02 jun 2009 10:48
Jag ska sminka mig själv. Mitt tips är att du använder dyrare smink som ID, Makeupstore, Dior, osv. Dessa håller längre och ger bättre resultat. Läs tips från tidningar hur man ska framhäva vissa drag i ansiktet och test sminka flera gånger om du är osäker. Lycka till
jennilinda
Antal inlägg: 13
Loggade in: 01 aug 2009
Utloggad
Skrivet 03 jun 2009 13:05
Jag har kollat med make-up store, men den enda tiden de hade kvar var 10 :( (jag bokade den för säkerhets skull) men det känns för tidigt , tänkte göra håret först...
Det blir nog sminkning själv... Tänkte precis som du skriver lyxa på med lite bättre produkter!! Hoppas att det blir bra! lycka till själv förresten! :)
lady79
Antal inlägg: 2
Loggade in: 15 jun 2009
Utloggad
Skrivet 15 jun 2009 10:22
Hej

Kan rekommendera en tjej som heter Zandra, vet att hon tar brudpar på midsommar. Har för mig att priset är 700 för provsmink och den riktiga sminkningen. Hennes mailadress är zandra_tennby@hotmail.com

Mvh
Lady
Frankofilen
Antal inlägg: 72
Loggade in: 30 maj 2020
Utloggad
Skrivet 03 dec 2009 12:42
Jag skulle ALDRIG gå till Make-Up Store - var där på provsminkning och vågade knappt gå ut efteråt. Det såg allt annat än naturligt ut!

Gör det själv istället. Köp ett mineralpuder OM du behärskar att lägga på detta. I annat fall tycker jag att ett transparent puder gör sig bättre och naturligare, men det beror på hur mycket du vill "dölja" av din hud. Köp inte det billigaste, typ L´Oreal eller liknande - de innehåller alldeles för mycket gula pigment för en skandinavisk hud. Body Shop har massor fina nyanser som inte blänker - något som mineralsmink kan göra. De är dessutom billiga. Bra mineralsmink har också Tromborg och Everyday Minerals, det sistnämnda måste du beställa från USA.

En superbra concealer har MAC Cosmetics - den heter Select Cover Up och finns i alla nyanser. Den täcker i princip allt från mörka ringar och blemmor utan att bli kakig.

En neutral ögonskugga är enklast att lägga på ögonlocket och lite under nedre fransraden. Gråbrun, grå eller brun kanske?

Jag ska sminka mig själv. Håller på att reka i bra produkter. Ett tips - köp Smashbox Primer och ha som underlag. En transparent primer som ser till att huden blir som sammet, rynkor om du har några jämnas ut och sminket sitter som gjutet. Den är dyr, men oj vad den är beroendefrankallande.

Jag har varken tid eller mod att låta någon annan sminka mig. Men prova lite olika färger och produkter så att du vet hur du vill se ut. Tänk på att inte använda för mycket glansiga produkter. Det gör sig INTE bra på bild.

Lycka till! Jag ska gifta mig veckan före midsommar & vet hur uppbokat det är...
Frankofilen
Antal inlägg: 72
Loggade in: 30 maj 2020
Utloggad
Skrivet 09 dec 2009 07:27
Tack, det var en väldigt enkel instruktionsvideo. Jag undrar om jag skulle kunna hitta information om vilka produkter hon använder. Jag ska prova. Får se om det är lika enkelt som det ser ut.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!