BröllopsGuiden
04 jun 2009 16:29       9 svar    8383 klick

Vad kostar brudbuketten?

Fröken Falk
Antal inlägg: 3
Loggade in: 12 jul 2009
Utloggad
Hej, har hittat flera underbara buketter som jag helt klart skulle kunna ha men jag funderar lite kring ungefär hur mkt de kostar för vår budget är inte lika säker på att jag kan ha dem :( ... Är inte bra på blommor så jag är verkligen tacksam för hjälp! nummer 1 nummer 2
charlotte.dahlstrom
Antal inlägg: 158
Loggade in: 22 feb 2010
Utloggad
Skrivet 04 jun 2009 22:39
Jag röstar på nr 1, gillar så änkelt som möjligt. Priserna varierar otroligt mycket från ställe till ställe men lättast måste väl vara om du säger hur mycket du är villig att betala till den florist du träffar och be att denne säger vad du kan få för pengarna?!
Dalabruden
Antal inlägg: 45
Loggade in: 18 nov 2009
Utloggad
Skrivet 05 jun 2009 15:08
Ja det beror ju helt på vilka blommor/färg/hur stor osv såklart. Men nr 2 av dina bilder är ju en enkel bukett med 1? blomma så den kan inte kosta mycket! röda rosor är iofs de dyraste rosorna ca 50-80kr st! vita är betydligt billigare jag betalar bara 25krst! men som sagt ska du bara ha ett fåtal gör ju kks inte det något. De hjärtformade buketterna är dock en dyrare historia:( min syster som är utbildad inom trädgård påstår att det går åt mängder med rosor för att täcka oasisformen som man fäster blommorna i plus att floristen måste köpa in extra för att vara säker att få tillräckligt med blommor av hög kvalitet.
melissanystrom
Antal inlägg: 126
Loggade in: 06 jun 2015
Utloggad
Skrivet 18 mar 2014 10:54
Anjisen SKREV DEN 11 jan 2014 10:17 FÖLJANDE:

Jag tyckte nr 1 var finast :) Enkelt brukar bli finast :) Min bukett kostade 700 kr (inklusive tärnrosor och knapphålsrosor) Så det beror helt på vad du vill ha för blommor och var du vill skaffa dem :) 

Här är min bukett som jag hade på mitt bröllop :) Röda rosor med Brudslöja i som lyfte upp det hela :)

Var köpte du dina blommor? Var ju väldigt billigt och bra! :)

lillafroken
Antal inlägg: 55
Loggade in: 26 nov 2015
Utloggad
Skrivet 21 mar 2014 08:44

Jag talade om att det var en brudbukett men att jag ville hålla kostnaderna nere i och med att det var ett överraskningsbröllop i samband med dotterns dop och att vi hade det hemma i trädgården. Kändes som att de tänkte ta ut ett högre pris ända till jag sa vad jag var beredd att betala. 700 kr gick den på, då var det mörka blad runt, sidenband och pärlor. 

Bumbi89
Antal inlägg: 62
Loggade in: 11 jan 2016
Utloggad
Skrivet 07 maj 2014 12:49
lillafroken SKREV DEN 21 mar 2014 08:44 FÖLJANDE:

Jag talade om att det var en brudbukett men att jag ville hålla kostnaderna nere i och med att det var ett överraskningsbröllop i samband med dotterns dop och att vi hade det hemma i trädgården. Kändes som att de tänkte ta ut ett högre pris ända till jag sa vad jag var beredd att betala. 700 kr gick den på, då var det mörka blad runt, sidenband och pärlor. 

Åh, det ser ut som en bukett jag skulle vilja ha! Jättefin! :D

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!