BröllopsGuiden
10 jan 2007 12:16       6 svar    1637 klick

Känner mig så snygg! Gjort hårförlängning!

alicia1
Antal inlägg: 1
Loggade in: 10 jan 2007
Utloggad
Ska gifta mig om en månad och förra veckan var jag och gjorde en hårförlängning dagen till ära! Jag känner mig så snygg. Varför har jag inte gjort det här tidigare!!??
Nån annan som gjort hårförlängning?
Babsan
Antal inlägg: 2
Loggade in: 21 jan 2007
Utloggad
Skrivet 21 jan 2007 12:48
Grattis till din hårförlängning! Det är säkert supersnyggt. Jag har kompisar som varit på salong och lagt till hår och det blev jättebra. Jag funderar själv på att göra det till mitt bröllop, så att frisyren blir nåt extra, det blir ju sån skillnad!
frida_pe
Antal inlägg: 4
Loggade in: 21 jun 2007
Utloggad
Skrivet 21 jan 2007 15:25
Jag har gjort hårförlängning x antal gånger och det är ju hur bra som helst att man kan välja att göra håret längre. Jag vill bara utfärda en liten varning - man blir lätt beroende. Det känns som om man har blivit Skalleper när man tar bort dem...men det är ju kul så länge det varar, man känner sig som sagt väldigt fin!
Frida
Antal inlägg: 231
Loggade in: 20 mar 2017
Utloggad
Skrivet 02 feb 2007 14:47
En bekant till mig gjord satte i extrahår så hon kunde ha en fin håruppsättning som krävde långt hår. Belv otroligt bra. Så det är inget måste med hårförlängning som man gärna vill ha kvar sen, det går även bra med vanligt extrahår till vigseln.
-christina-
Antal inlägg: 7
Loggade in: 14 aug 2008
Utloggad
Skrivet 27 jun 2008 23:06
Har hört att det kan bli svårt att göra vissa frisyrer med extensions??? Gjorde du waeving lr vad det heter..? Funderar oxå... min lilla ettåring har snart gnossat bort mina sista fjun... ;)
silverpingla
Antal inlägg: 165
Loggade in: 06 jul 2009
Utloggad
Skrivet 30 jun 2008 11:31
som frisör kan jag säga att vissa frisyrer kan vara mkt svåra att göra med extensions!! Dessutom beror det på HUR MKT man har satt dit - är det bara lite så är det inga problem men. Svårigheten ligger i att inte få limkluttarna att synas. Gjorde på en tjej som skulle på balen och hon hade jättemkt extensions som gjorde att hon var tvungen att ha en halvuppsättning där man inte såg limmet så mkt. Rådgör med frisör INNAN ni sätter i extensions så att ni inte måste ta ur extensions innan bröllopsfrisyren.

Man stoppar i tillfälligt löshår i uppsättningar för att få håret stort så det är inga problem att få en maffig upsättning trots att man har lite eget hår.

Jag säger såhär. Att man lyckades få en tjej med 7cm kort hår att få dreads till midjan så är inte en maffig uppsättning på en redan långhårig person ett problem!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!