BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Presenter Starta ny tråd
25 jun 2009 21:37       6 svar    1679 klick

Presentöppning

roxcarro
Antal inlägg: 39
Loggade in: 04 apr 2010
Utloggad
Jag undrar när man "ska" öppna presenterna, jag får inte plats med det i schemat för dagen. Brukar man som brudpar öppna presenterna eller tar man hjälp av någon? Hur har ni gjort??
charlotte.dahlstrom
Antal inlägg: 158
Loggade in: 22 feb 2010
Utloggad
Skrivet 25 jun 2009 23:26
Vi kommer inte att öppna någonting under bröllopsdagen utan mina föräldrar tar med det vi (eventuellt) får och sedan öppnar vi det själva i efterhand. Kan ju vara bra att ha en gästlista framför sig då så man tackar rätt gäst för rätt gåva :P Tycker det verkar vara så rörigt att öppna under dagen och OM man får världens fulaste prydnadsskål så slipper man lé det största man kan. Och jag tror inte heller att gästerna tycker att det är så kul att titta...
Hubba
Antal inlägg: 1
Loggade in: 11 jul 2009
Utloggad
Skrivet 26 jun 2009 23:14
Vi kommer att låta våra syskon öppna paketen under festen... och skriva lappar om vem som gett vad... vi har varit på flera bröllop där man inte har fått veta alls vad brudparet har fått... (inte ens efteråt)
roxcarro
Utloggad
Skrivet 28 jun 2009 19:18
Jag håller med dig, Hubba. Jag har också varit på bröllop där presenterna inte öppnades. Jag vet inte ens vad jag gav till brudparet, för vi var flera son la ihop till gåvan.
Thea
Antal inlägg: 25
Loggade in: 20 maj 2010
Utloggad
Skrivet 29 jun 2009 17:20
Vi hade 2 tjejer (släkt) som öppnade paketen under tiden som vi andra minglade eller sträckte på benen. Det blev bra, då alla kunde se va vi fått och att det inte tog tid från det andra roliga!!
emelie_gauffin_olsson
Antal inlägg: 37
Loggade in: 05 aug 2010
Utloggad
Skrivet 02 jul 2009 22:08
vi har bestämt så att vi kommer att ha öppet hus hemma hos oss dagen efter med presentöppning under en viss tid. Min mamma och systrar ska hjälpa oss att fixa med kaffe och bullar osv då vi inte sover hemma utan borta. alla som vill komma för att se presentöppningen kan komma då.
Så har vi tänkt det!
roxcarro
Utloggad
Skrivet 05 jul 2009 12:14
Det tyckte jag också var en bra idé. Min sambo tyckte att det var en usel idé. Sen var det slutpratat om det alternativet. *ermm*
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!