BröllopsGuiden
05 jul 2009 12:22       13 svar    2866 klick

Hur lång tid tar det?

emelie_gauffin_olsson
Antal inlägg: 37
Loggade in: 05 aug 2010
Utloggad
Är det någon som har ett ungerfärligt svar på hur lång tid det tar för en brud att få make-up och frisyr gjord? Jag ska ha heluppsättning med lockar, möjligtvis att det kan bli halvuppsättning men typ som på bilden. Vet att tjejen som ska göra make-upen sa att det tar 1 ½ bara för make-upen!!!

Jag har två systrar också som ska få lättare make-up och frisyrer...Känns som om man måste gå upp i ottan för att få allt gjort.
Någon som har bra tips?
emelie_gauffin_olsson
Utloggad
Skrivet 05 jul 2009 17:01
Oh herregud, jaja vill man vara fin får man lida pin! Kruxet för mig är att både make-up tjejen och frisören ska komma hem till mig så dom lär ju få komma typ 8 på morgonen om mina tärnor ska göras också! :)
afrodite001
Antal inlägg: 2
Loggade in: 22 okt 2010
Utloggad
Skrivet 06 jul 2009 10:31
"Bara" en och en halv timme? Orka bli sminkad så länge, kul för din blivande man att du vill förändra dig så mycket, undrar hur det känns att vakna upp dagen efter brevid dig när du är osminkad :X
supertessan
Antal inlägg: 1
Loggade in: 06 jul 2009
Utloggad
Skrivet 06 jul 2009 10:32
Vad taskigt sagt, man vill ju vara fin på "sin" dag även om det inte varar för evigt.
emelie_gauffin_olsson
Utloggad
Skrivet 06 jul 2009 14:30
För er som läser detta inlägg:
Det är inte jag som skrivit detta. Det är någon som hackat in sig på min sida.
/Emelie
taniavilla
Antal inlägg: 1
Loggade in: 06 jul 2009
Utloggad
Skrivet 06 jul 2009 19:27
Nu förstår jag inte riktigt, menar du det inlägget om hur lång tid det tar? Varför skulle någon hacka ditt konto för att skriva det?

Är det nåt rackartyg i farten?
emelie_gauffin_olsson
Utloggad
Skrivet 07 jul 2009 07:27
nej inte det, det har jag skrivit men dom dumma kommentarerna som kommer efter plus om du ser ett inlägg nästan längst ner om nån jäkla katt...:S det har inte jag skrivit..då är det någon som hackat in sig på sidan och gjort det..verkar inte som om bara jag är drabbad utan flera andra har också blivit det. Jag har tagit bort en hel del från min sida nu som alla blogginläggen och där hade dom också skrivit massa konstiga saker från mitt konto som jag inte står för och inte skrivit. läskigt att det finns såna folk som går in på en sida som BG och förstör. Jag menar det är ju en provocerande sida direkt.
Men så är det och det är därför jag skrev att jag inte skrivit det som står i foruminlägget bland dem längst ner men det första med bilden är en fråga från mig från början.
Hoppas du förstår! Emelie
Frankofilen
Antal inlägg: 72
Loggade in: 28 okt 2016
Utloggad
Skrivet 03 dec 2009 12:32
Det som tar tid är att förbereda frisyren. Det sa min hårfrisörska i alla fall. Lägga upp på spolar, värma, tupera mm. Själva uppsättningen tar inte så lång tid. Men kruxet är att man inte kan lägga make-up innan frissan gjort sitt färdigt. Att sitta under en värmehuv med smink på sig är förmodligen ingen höjdare. Så tyvärr får ni nog räkna med att det tar sin lilla tid.
Ta med choklad, något gott att dricka & göra så går det snabbare. Mysfaktorn ska vara hög! Alternativet är att du väljer en enklare frisyr, men jag tycker det du visar är jättefin.

Lycka till!
Frankofilen
Utloggad
Skrivet 03 dec 2009 12:32
Det som tar tid är att förbereda frisyren. Det sa min hårfrisörska i alla fall. Lägga upp på spolar, värma, tupera mm. Själva uppsättningen tar inte så lång tid. Men kruxet är att man inte kan lägga make-up innan frissan gjort sitt färdigt. Att sitta under en värmehuv med smink på sig är förmodligen ingen höjdare. Så tyvärr får ni nog räkna med att det tar sin lilla tid.
Ta med choklad, något gott att dricka & göra så går det snabbare. Mysfaktorn ska vara hög! Alternativet är att du väljer en enklare frisyr, men jag tycker det du visar är jättefin.

Lycka till!
Frankofilen
Utloggad
Skrivet 03 dec 2009 12:33

Lycka till!
Frankofilen
Utloggad
Skrivet 03 dec 2009 12:33

Lycka till!
Tina Gustafsson
Antal inlägg: 34
Loggade in: 03 feb 2015
Utloggad
Skrivet 08 dec 2009 16:15
När jag gifte mig så tog det ca 3 timmar och på den tiden fick jag håret fixat + make-up. Jag hade en heluppsättning med lockar.

På samma tid fick mina två tärnor håret fixat + make-up.

Alla tre blev fixad med både hår och smink på ca 3 timmar.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!