BröllopsGuiden
09 jul 2009 20:57       13 svar    5733 klick

Vigselringen

magga
Antal inlägg: 10
Loggade in: 03 aug 2010
Utloggad
Jag har små händer och fingrar och valde därför en lagom smal (3,5 mm) och låg (runt 1 mm) förlovningsring. Trots att vi förlovade oss för endast några månader sedan och ska gifta oss i september så verkade jag inte riktigt tänka så långt att vigselringen skulle behöva matcha förlovningsringen. Nu har jag därför ett problem... eller kanske. Jag har valt en alliansring med 12 stenar. Ringen är smal (2 mm) men lite högre än förlovningsringen (knappt 2 mm) och jag tycker inte riktigt att de passar ihop. Det är nog bara jag som ser det men jag undrar om det vanligt att vigselringen är högre än förlovningsringen. Jag vill gärna ha stenar på vigselringen och då är det ju ganska svårt att få ring som inte är mycket högre än 1 mm. Vad ska jag göra? Sluta tänka på det eller gå och leta efter en ny ring? Jobbigt!
Thea
Antal inlägg: 25
Loggade in: 20 maj 2010
Utloggad
Skrivet 10 jul 2009 09:55
Se om du har en guldsmed där du bor, och hör om det går att bygga på din förlovningsring! Har du guld hemma som du inte använder eller som är trasigt så ta med och hör vad de säger!! Lycka till!!
magga
Utloggad
Skrivet 10 jul 2009 19:10
Tack för tipset! Undrade faktiskt om det gick att lösa på det sättet, så nu får jag gå och kolla :)
Nyårsbrud
Antal inlägg: 18
Loggade in: 03 dec 2009
Utloggad
Skrivet 02 aug 2009 16:33
Jag hade samma problem, men vi hade valt vitguld som förlovningsring så det skulle bli jättesvårt att bygga på (och dyrt), så nu har vi bestämt oss för att strunta i förlovningsringarna och ha breda vigselringar bara (jag med massa stenar, stjärnhimmel kallas den) och jag tror att det kommer blir hur bra som helst. Vi var dessutom superfattiga när vi förlovade oss, så vi valde ändå inte de ringarna vi helst av allt ville ha... Men det gör vi nu :D
magga
Utloggad
Skrivet 02 aug 2009 23:01
Tack för hjälpen men jag tror jag får sluta vara så nojig. Visst ser ringarna helt ok ut tillsammans?
Smulis
Antal inlägg: 7
Loggade in: 30 jan 2011
Utloggad
Skrivet 06 aug 2009 07:55
Tycker dom ser jättefina ut, märker inte någon höjdskillnad på fotot.
roxcarro
Antal inlägg: 39
Loggade in: 04 apr 2010
Utloggad
Skrivet 09 aug 2009 08:54
Kan du inte ha vigselringen innerst istället? Då gör det ju inget att den är högre.
magga
Utloggad
Skrivet 09 aug 2009 21:21
Tack alla, ni är så snälla :)
roxcarro: Jag tänkte först ha vigselringen innerst men tyckte att höjdskillnaden syntes mer då så jag har bestämt mig för att ha det tvärt om. Tack för tipset dock :)
ramada
Antal inlägg: 3
Loggade in: 21 jun 2010
Utloggad
Skrivet 15 aug 2009 12:38
Jag sitter lite i samma sits, man har ju liksom vart förlovad i 7 år så de man kände för förlovningsringen har ju hunnit ändras, vi har ju äntligen bestämt datum och vi ska ha nya bredare viseglringar och av våra gamla ringar tänker jag lämna in till en smed och få gjort halsband med våra månadstenar inuti precis som min farmor gjorde med min farfars vigselring när han gick bort... :)
magga
Utloggad
Skrivet 11 sep 2009 12:01
Tack för alla tips och råd. Jag bytte till slut vigselring, de var så snälla i affären att ta emot den trots att jag köpte den för nästan 3 månader sen. Jag kom på att jag faktiskt ville ha en enklare (och lägre) ring som passar bättre till min sköna förlovningsring. Den nya ringen är nu inlämnad för gravyr så här 8 dagar före bröllopet, inget stress hehe :)
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!