magga
Antal inlägg: 10
Loggade in: 03 aug 2010
Utloggad
Jag har små händer och fingrar och valde därför en lagom smal (3,5 mm) och låg (runt 1 mm) förlovningsring. Trots att vi förlovade oss för endast några månader sedan och ska gifta oss i september så verkade jag inte riktigt tänka så långt att vigselringen skulle behöva matcha förlovningsringen. Nu har jag därför ett problem... eller kanske. Jag har valt en alliansring med 12 stenar. Ringen är smal (2 mm) men lite högre än förlovningsringen (knappt 2 mm) och jag tycker inte riktigt att de passar ihop. Det är nog bara jag som ser det men jag undrar om det vanligt att vigselringen är högre än förlovningsringen. Jag vill gärna ha stenar på vigselringen och då är det ju ganska svårt att få ring som inte är mycket högre än 1 mm. Vad ska jag göra? Sluta tänka på det eller gå och leta efter en ny ring? Jobbigt!
Thea
Antal inlägg: 25
Loggade in: 20 maj 2010
Utloggad
Skrivet 10 jul 2009 09:55
Se om du har en guldsmed där du bor, och hör om det går att bygga på din förlovningsring! Har du guld hemma som du inte använder eller som är trasigt så ta med och hör vad de säger!! Lycka till!!