BröllopsGuiden
16 jul 2009 15:55       2 svar    2025 klick

Tips om själva förlovningstillfället

dade
Antal inlägg: 1
Loggade in: 11 aug 2009
Utloggad
Hej!
Har letat som en galning i forumet men inte hittat något svar som riktigt passar mig. Jag har köpt idén med Svensk tradition i förlovningsring etc men jag vill samtidigt lämna över något när jag frågar min, förhoppningsvis, blivande fru om hon vill gifta sig med mig. Har två scenarior.
1. Lämna över en semi-ploj ring som man kan ha kvar för att komma ihåg själva eventet.
2. Lämna över en lånad förlovningsring som vi sedan, troligtvis, byter ut till den "skarpa" versionen.

Vad tycker ni? Stort tack för hjälpen!
Katjalainen
Antal inlägg: 14
Loggade in: 19 mar 2013
Utloggad
Skrivet 19 jul 2009 21:13
Jag ska själv fria nu på onsdag. Gick till en guldsmed och fick köpa två likadana ringar för 200 kr, det är atrapper som de använder när folk ska prova ringar, ser alltså ut som äkta men är inte det. Det är det som de har i sina montrar tydligen.
De brukade låna ut dem för 200 kr som de sen drog av på beloppet om man köper ringar hos dem, men jag ville hellre behålla dem som en kul grej att ha kvar så jag fick köpa dem för samma summa istället.
easy
Antal inlägg: 4
Loggade in: 25 feb 2010
Utloggad
Skrivet 14 sep 2009 09:39
Alterna tiv 1 tycker nog jag är det bästa.
Miin sambo gav mig ett halsband med en berlock iform av ett hjärta och ställde frågan, sedan gick vi tillsammans och köpte ringar. Funkade det med! :)
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!