BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Relationer Starta ny tråd
01 aug 2009 12:47       8 svar    2599 klick

Ingen brudtärna!!

Nyårsbrud
Antal inlägg: 18
Loggade in: 03 dec 2009
Utloggad
Suck.. Sitter utan brudtärna. Min bästa vän sedan 12 år tillbaka har totalt svikit mig och skiter ett stort stycke i det. Så nu sitter jag här utan brudtärna och har ingen backup.. Jag har sett fram emot en möhippa och att hon skulle vara med mig hela den långa vägen med planering osv fram till bröllopet. Ovh nu har jag ingen. Min m2b sager att jag inte ska oroa mig och att han kan fixa en möhippa.. men hur knäppt blir inte det? Jag måste ha tips, vad ska jga ta mig till?!
hornlove
Antal inlägg: 9
Loggade in: 23 jan 2011
Utloggad
Skrivet 01 aug 2009 13:30
Vad är det som gjort att din brudtärna gjort som hon gjort? Är det något du tror ni kan reda ut?? Eller är det så att det känns helt fel med henne som tärna?? Kanske du har en vän som är mer värd rollen som tärna än vad denna är?? svårt och ge något råd när man ej vet vad som ligger bakom *blush*
Nyårsbrud
Utloggad
Skrivet 02 aug 2009 14:28
Jag tror faktiskt att hon är avundsjuk.. hon har själv varit på g att gifta sig för ett par år sedan, men det blev inget av och sedan dess har hon inte haft något riktigt förhållande, trots att hon verkligen är en parmänniska. Hon visade inget intresse alls, utom för att ordna en "möhippa" som skulle innebära att hon och jag åkte till kanarieöarna en vecka, vilket jag inte ville för att jag vill att alla ska få vara med.. Sen la hon ner allt, jag ringde och pratade med henne och sa att jag blir jätteledsen att hon inte engagerar sig och hon lovade att hon skulle göra det osv. Vilket hon inte gjorde.. då sa jag att jag kanske får byta till någon som vill, hon lovade att ringa. Ringde inte, jag påminde, hon ringde inte. Nu har vi inte pratat sen des... Känns riktigt bittert..
hornlove
Utloggad
Skrivet 02 aug 2009 15:20
Det låter som att du verkligen gjort allt för att hon ska vara din tärna, men hon ger inget tillbaka! Hon har fått sina chanser och har inte tagit dem! Du ska verkligen inte ha dåligt samvete för att byta tärna! Men beroende på hur du själv känner, kanske du borde berätta det för henne först och förklara att du behöver en tärna som stöttar och finns där vid din sida i vått och torrt! (En tärna som ser till dina behov och inte låter sin bitterhet förstöra din bröllopstid)!!! Kanske hon ändrar sig och hon förstår vad hon gjort för fel, eller gör hon det inte, men viktigast är att du ska tänka på att det är ditt bröllop, så gör det som känns bäst för dig!! Lycka till *thumbsup*
Nyårsbrud
Utloggad
Skrivet 02 aug 2009 15:38
Problemet är ju bara att jag inte har någon annan som är så nära.. Har liksom bara haft henne som riktigt nära vän, sen har jag massa "bekanta" som det skulle kännas konstigt att fråga, men som ska komma på bröllopet. Tror faktiskt inte det blir någon tärna.. Jag har världens bästa sambo som hjälper mig med allt som en tärna skulle göra och som har lovat att organisera en möhippa om hon inte gör det. Kanske blir lite konstigt, men vaddå? Det är väl okej... är bara glad att han är så engagerad som han är. Och tack :)
hornlove
Utloggad
Skrivet 02 aug 2009 18:16
Förstår nu din situation så jag tycker det blir bra ni gör så!!! Vilken underbar M2B du har*lovest* !!!!.... Önskar dig ett stort lycka till!!! *heart*
amuj
Antal inlägg: 2
Loggade in: 08 nov 2009
Utloggad
Skrivet 03 aug 2009 14:16
Jättetråkigt att höra. Vill man inte vara tärna får man tacka nej. Att din m2b fixar möhippa är väl inget konstigt, han kan ta kontakt med de övriga kvinnliga gästerna och tala om som det är, det är säkert någon som önskar att få planera din hippa. Det behöver ju inte vara tärnan. Ge din man en lista på alla tjejerna som är bjudna och glöm detta så kommer det med all säkerhet en super överraskning när du minst anar det. Lycka till / Maria
Nyårsbrud
Utloggad
Skrivet 04 aug 2009 18:48
Ja, exakt! När jag frågade tyckte hon att det skule bli så roligt osv.. bättre hon hade varit ärlig på en gång.. Menmen, det är som det är och jag har iaf världens bästa blivande som skulle gå över glöd för min skull så det kommer bli hur bra som helst ändå! :) Tack för att ni är så stöttande!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!