KristinRSP
Antal inlägg: 4
Loggade in: 02 aug 2022
Utloggad
Jag och min fästman har lite planer på att skaffa barn men jag har alltid sagt att jag vill gifta mig innan jag får barn. Har verkligen försökt förklara det för honom men vet inte om han förstår riktigt. Har funderat på sommarbröllop lite men som det ser ut nu verkar det ju bli till hösten. Så snabb planering o allt kan behövas. Någon här som har erfarenhet av höstbröllop? Behöver verkligen hjälp :)
magga
Antal inlägg: 10
Loggade in: 03 aug 2010
Utloggad
Skrivet 04 aug 2009 17:20
Hej! Jag har ingen direkt erfarenhet av höstbröllop. Ska dock gifta mig nu den 19 september. Blev bara så engagerad när jag såg ditt inlägg och ville vara först att skriva att du inte ska lyssna på någon som säger att det inte går att planera bröllop på så kort tid. Vi förlovade oss i april och alla tyckte vi var tokiga som tänkte gifta oss så snart men nu är det mesta fixad vet du och det har inte kännts det minsta stressigt :) Var bor ni någonstans? Ska ni gifta er i kyrkan eller? Hur många gäster tänker ni ha? Ska ni ha fest? I så fall vad ska ni ha för fest och var? Ska ni fixa mat själva osv osv... Datum, vigselplats och festlokal är väl det första man måste tänka på. Beroende på vad för sorts bröllop ni planerar så kan ni förstås behöva kompromissa lite grann. Att planera ett bröllop med kort varsel är kanske inte direkt något för en bridezilla, man måste vara lite flexibel :) Lycka till med allting! Blir spännande att få höra mer detaljer...