16 aug 2009 15:11
8 svar
2493 klick
Hjälp!!
Jag och min sambo vet inte hur vi ska göra med brudvalsen. Varken någon av oss är så speciellt dansanta..kan man ha en lugn tryckare istället?????
Är bara 1 ½ månad kvar och det känns lite sent med dansskola....
SussieS
Antal inlägg: 152
Loggade in: 09 aug 2011
Utloggad
Skrivet 16 aug 2009 18:54
Kul att se dig här igen, Emelie! :-)
Klart ni kan ha en tryckare istället! Ni gör det som känns bäst för er! Jag var på ett bröllop för bara några veckor sedan där de dansade tryckare, inga konstigheter alls!
Som en parentes kan jag väl säga att jag och min man inte är det minsta dansanta heller, men jag ville att vi skulle dansa vals för mina föräldrars skull. Vi tog en lektion några veckor innan bröllopet, sen tränade vi själva. Sämre vals har nog inte dansats, men gästerna hade väldigt kul, och vi likaså. Men jag förstår om ni inte vill ge er på det momentet! :-)
Jag vill rapportera detta inlägg!
roxcarro
Antal inlägg: 39
Loggade in: 04 apr 2010
Utloggad
Skrivet 17 aug 2009 11:17
Vi gifter oss på lördag men har tyvärr stuckit huvudet i sanden när det gäller dansen... Vi kommer att köra någon form av tryckare oxå.
Skrivet 18 aug 2009 22:36
Hej! Vi skippade också vals och körde en tryckare. Vi dansade till Savage Garden´s I knew I loved you. Ett tips kan vara att inte dansa hela låten... det händer ju inte sååå mycket och att bara gå runt i en cirkel kändes lite knas efter ett tag... eller så kan ni öva in några snurrar kanske?
roxcarro
Antal inlägg: 39
Loggade in: 04 apr 2010
Utloggad
Skrivet 19 aug 2009 07:56
Vi har bjudit in våra föräldrar, efter halva låten (Frank Sinatra - Fly me too the moon) kommer dom att ansluta sig.
Lena78
Antal inlägg: 92
Loggade in: 19 aug 2009
Utloggad
Skrivet 19 aug 2009 13:07
Vi dansade en vanlig tryckare, efter halva låten startade "let´s twist again" och min pappa och jag började twista som galningar och min mamma bjöd upp min man.
Min man visst ingenting om detta, eftersom han var för feg för att hitta på nån kul dans så gjorde jag en liten "kupp".
Det var superkul och övergången från bröllopsdans till full fest blev jättebra.
eric6609
Antal inlägg: 2
Loggade in: 04 mar 2010
Utloggad
Skrivet 04 mar 2010 14:11
Nu kanske det här är lite i senaste laget, men jag svarar ändå, utfall att någon kan ha nytta av svaret.
Vi hade också lite panik över dansen, ingen av oss hade dansat förut, så vi tänkte att vi skulle ta i ordentligt... Så vi körde tango istället, var hur kul som helt och blev superbra! Kolla in
http://www.stockholmtango.com, riktigt bra!
Tom jag som alltid har varit skitskraj för att dansa kunde klara av det, rekommenderas!
/Eric
blivandebrud
Antal inlägg: 8
Loggade in: 24 apr 2011
Utloggad
Skrivet 11 mar 2010 19:48
hej!
själv ska jag o min blivande man strunta i det.. vi ska gifta oss i sommar o vi har pratat om det.. men nej, inget för oss,, det är vårt bröllop o man ska göra det som känns rätt för oss o ingen annan