BröllopsGuiden
26 aug 2009 17:38       1 svar    1805 klick

Hjälp!

Nachica
Antal inlägg: 1
Loggade in: 27 aug 2009
Utloggad
Vem är det egentligen som bestämmer hur ringen ska se ut?
Min partner har redan införskaffat förlovningsringar med gravyr (dock ej uthämtade). Jag har ganska höga krav på hur dom ska se ut. Men inte högre än att det ska vara klassiskt och stilrent. Jag hade velat vara delaktig i detta.. och nu är det kanske försent. Berättade för honom hur jag kände och han blev upprörd, besviken och sårad. Jag tänker mest på att det är en ring som jag ska ha resten av livet. Jag är lika ledsen jag.. Vad ska jag göra? Ska jag släppa allt och låta han bestämma? Jag har lika mycket rätt att vara med och bestämma. Eller?

Snälla hjälp!
SussieS
Antal inlägg: 152
Loggade in: 09 aug 2011
Utloggad
Skrivet 26 aug 2009 19:23
Det gamla, tradtionella är nog att killen väljer din ring eftersom det är han som köper den och ger dig den i samband med frieriet. Men den mer moderna varianten är nog att ni väljer ut tillsammans. Hade jag varit som du hade jag väntat till den var klar så att du får se hur den ser ut. Om du inte blir jätteförtjust i den kan du kanske ha den fram till ni gifter er och då byta ut den till något som är i enlighet med din giftasring. Och gillar du den så är ju problemet löst! :-) Hoppas att det går bra!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!