Ulrikamattias
Antal inlägg: 6
Loggade in: 23 aug 2011
Utloggad
Hej!
Vi funderar på att ha ett bröllop utan alkohol. Vår fundering är att ha bröllopet i kyrkan och sedan ha ett finare tårtkalas i församlingshemmet eller om vi hittar nån mysig lokal inom rimligt avstånd. Ev funderar vi på om man kan ha lite mingel med snacks efter tårtkalaset för att man ska hinna umgås ordentligt.
Är det någon som har erfarenhet av ett sånt bröllop och kan ge synpunkter? Vi vill ju att det ska vara ordentlig fest men vill undvika suparfesten som det ju gärna blir om det bjuds på alkohol. Middag utan alkohol känns inte som ett alternativ heller då folk är för ovana och säkert skulle bli stressade och nervösa av det?? Eller?
Tacksam för tips och ideer!
Brownie&Mary
Antal inlägg: 16
Loggade in: 15 dec 2010
Utloggad
Skrivet 18 okt 2009 20:52
Vi ska faktiskt har ett alkoholfritt bröllop och det känns okej. Det är säkert ovant för många, men vi vet också att många i släkten skulle uppskatta det. Jag har varit på flera alkoholfria bröllop som varit mycket trevligare än dem med alkohol. Men jag förstår precias hur du känner. Jag tycker nästan det känns lite pinsamt att säga att det alkoholfritt.
men vi har bestämt oss för att detta ska bli den roligaste bröllopsfesten nånsin, med eller utan alkohol! Det blir vad man gör det till, eller hur? Vi satsar på ett superbra värdpar som kör massa aktiviteter och spexar så att folk inte kommer känna "här brukar det väl serveras alkhol" utan att man har roligt ändå=) Hoppas det funkar!