BröllopsGuiden
11 sep 2009 14:14       2 svar    1708 klick

Jag ska gifta om mig!

Ulrikamattias
Antal inlägg: 6
Loggade in: 23 aug 2011
Utloggad
Hej! Hur är det nu när man ska gifta om sig? Är det praxis att man inte har en helvit klänning då? Vi ska gifta oss i kyrkan och jag har tänkt ha en klassisk brudklänning av nåt slag. Har sett att det finns många med inslag av en annan färg. Är det att rekommendera? Hur tänker ni?
Tacksam för hjälp!

/Ulrika
Frankofilen
Antal inlägg: 72
Loggade in: 30 maj 2020
Utloggad
Skrivet 21 sep 2009 19:44
Jag gifte mig borgerligt första gången men nu ska det vara "på riktigt". Klart att du ska ha en klassisk brudklänning om du så önskar. Varför inte? Det handlar inte så mycket om traditioner längre utan vad man vill ha. Det är ju ER dag.
Jag tänker ha en klänning i ljusgrå eller bruten vit (varm vit) - alltså inte kritvit. Sedan kan man göra mycket för att inte se ut som oskulden själv, till exempel genom att välja bort vita pärlörhängen och en stram eller skruvlockig frisyr.

Gör som du vill. Spana in Ida Sjöstedt nya kollektion som kommer 2010. DEt är en av dem jag ska låta sy upp. De tar nämligen slut på ett ögonblick om man inte bor granne med återförsäljarna.
Frida
Antal inlägg: 231
Loggade in: 20 mar 2017
Utloggad
Skrivet 01 jul 2010 09:45
Nuförtiden är det väldigt vanligt med klänningar som har färginslag, eller klänningar i färg (svart, rött). Klä dig som du känner själv!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!