BröllopsGuiden
04 maj 2007 19:52       6 svar    2586 klick

vad ska ni göra på bröllopsfesten?

katta
Antal inlägg: 23
Loggade in: 01 jan 2009
Utloggad
hej, nu har jag en till fråga :) jag & pojken satt & diskuterade vad vi skulle göra på självaste bröllopsfesten...är det bara dans & mingel som gäller? ska ni göra något speciellt?
katta
Antal inlägg: 23
Loggade in: 01 jan 2009
Utloggad
Skrivet 04 maj 2007 20:11
jaha okej :) jao men det är nog det man brukar göra . fast varken jag eller min pojkvän är så förtjusta i dans :/ vi får väl mingla runt istället :D
frk matsdotter
Antal inlägg: 181
Loggade in: 07 okt 2007
Utloggad
Skrivet 04 maj 2007 20:31
vi har överlåtit festfixandet åt min syster, som oxå kommer vara toastmadame, så för oss blir det en överraskning!
på de bröllop vi varit gäster på har det förkommit någon form av ledd aktivitet. tex tipspromenad, allsång etc.

rätt stort fokus kommer jag och min syster lägga på festprogrammen, där vi kortfattat ska presentera alla gästerna, samt skriva lite kul saker om bröllop, relationer etc. det ska naturligtvis gå att gissa att det handlar lite om oss även om det är tex kända personer eller barn som ursprungligen sagt det. känner jag våra släkter rätt så blir vi garanterat utsatta för något spex under middagen/festen... gulp!
tricky_r
Antal inlägg: 254
Loggade in: 27 aug 2007
Utloggad
Skrivet 04 maj 2007 22:07
Jag har ingen aning om vad som kommer att ske på bröllopet för det är värdparet+familjemedlemmar som ordnar med allt sånt..Rätt skönt att inte behöva lägga ner energi på sånt o sen blir det spännande o se vad dom har hittat på!!
anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Skrivet 05 maj 2007 21:54
Jag har ingen aning om vad som händer på festen, det har min toastmadam hand om. Vet inte om jag borde oroa mig =)
Bernadett
Antal inlägg: 149
Loggade in: 09 apr 2008
Utloggad
Skrivet 11 maj 2007 10:06
Hallo där!

Vi ska ha lite fotografi efter vigseln, så att under tiden vi är iväg är det mingel, musik och tipspromenad, med roliga frågor. Jag har också tänkt på pilkastning eller liknande
insats 5 kronor. Den som prickar in röda får en present! Något sådant, men bara under mingeln. Jag har inte bestämt mig än. Mingelmat och bål!!!!!

Sen anländer vi, och alla ska hitta platserna. Det blir tal och sånger, middag och bröllopsvals och dans!!!!!!!!!
FruStillman
Antal inlägg: 218
Loggade in: 15 dec 2008
Utloggad
Skrivet 11 maj 2007 18:08
Till min systers bröllop gjorde vi en liten träkista (pappa är duktig snickare) med lås på. Under kvällen fick alla gäster skriva brev till brudparet och även ett festprogram och nån tidning lades ner. Sen låstes kistan och överlämnades till brudparet men fick inte öppnas förrän om fem år! Nu i februari inföll deras femte bröllopsdag och de fick då nyckeln av min far och hade en trevlig kväll med att läsa alla brev! En sorts tidskapsel...
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!