BröllopsGuiden
19 sep 2009 09:18       11 svar    6266 klick

klänning för tjocka/mulliga?

TirilGirl
Antal inlägg: 2
Loggade in: 19 sep 2009
Utloggad
Ja finns det över huvudtaget bröllopsklänningar för oss som inte är pinnsmala och aldrig lär bli det heller till bröllopet? jag är helt ny på detta och det är mitt största problem för mitt blivande bröllop, att inte hitta en klänning, jag drar stlk 48/52 ungefär.
att sy egen är inget jag ens vill tänka på, det har jag inte tid till.
TirilGirl
Loggade in: 19 sep 2009
Utloggad
Skrivet 19 sep 2009 09:19
jag skulle även vilja se bilder på er som är mulliga/tjocka som har klänningar på er, jag vill bli inspirerad! snälla!
Pinglan
Antal inlägg: 74
Loggade in: 23 apr 2010
Utloggad
Skrivet 19 sep 2009 22:06
Hej! Det finns! Behöver själv större storlekar och har hittat inspirationsbilder på bl.a. venusbridal.com, välj bridal och woman. Sincerity har också en del... själv ska jag få min uppsydd av mamma. Men det finns mönster i rätt storlek och fördelen är att man kan dölja och framhäva på ett sätt som är svårt när man köper. Kolla gärna in mitt bildgalleri...
Frankofilen
Antal inlägg: 72
Loggade in: 28 okt 2016
Utloggad
Skrivet 16 okt 2009 15:25
1koo i Kina har klänningar för "icke pinnsmala" i olika storlekar, men du kan kolla på alla klänningar på deras hemsida och välja Custom Made. Du får då skicka in massor med mått i inches och de syr upp den så att den ska passa din kropp. Det blir ett tillägg om man väljer cutom made och stor storlek, förmodligen för att det går åt mer tyg, men vi talar om några hundralappar. Klänningarna finns för alla smaker och de har massor med nöjda kunder.
Att tänka på är att det tar tid att sy upp och sända klänningen. Var ute i god tid, ca 2 månader innan bröllopet.
Anledningen till att jag ska beställa min därifrån är för att jag då kan välja färg på tyget - vill gifta mig i ljusgrått. Kolla in www.1koo.com
Lycka till!
Frankofilen
Utloggad
Skrivet 16 okt 2009 15:27
Deras priser är dessutom MYCKET lägre än om du skulle köpa här i Sverige. Jag har hittat många av 1koo:s klänningar på sajter där de kostar 4 gånger så mycket. Det är väl bra? :-D
Frankofilen
Utloggad
Skrivet 03 dec 2009 13:02
Det beror också lite på vad du har för figur? Om du har midja eller inte, om du är storbystad eller nätt på överkroppen eller bara kvinnligt rundad. :-D

Om du har midja tycker jag du ska köpa en korsett för att framhäva den och välja någonting som följer kroppen. (Se bilden som Ironbyrd har lagt in) Superkvinnligt á la Marilyn Monroe - verkligen snyggt.

Om du är rak i midjan tycker jag att en empireskuren klänning är smickrande. Det är ingen problem att hitta större storlekar, men du kommer få betala lite mer på grund av att det går åt mer tyg.

Men jag tycker du ska tänka på vad du vill framhäva och dölja - storleken går att fixa hos många återförsäljare.

Lycka till!
fati912
Loggade in: 06 maj 2010
Utloggad
Skrivet 06 maj 2010 17:43
skrev 2009-09-19 09:18:24 följande:
Ja finns det över huvudtaget bröllopsklänningar för oss som inte är pinnsmala och aldrig lär bli det heller till bröllopet? jag är helt ny på detta och det är mitt största problem för mitt blivande bröllop, att inte hitta en klänning, jag drar stlk 48/52 ungefär.
att sy egen är inget jag ens vill tänka på, det har jag inte tid till.
TirilGirl

Hej!

Du kan hitta klänningar hos Fatimas i Kinna , websida: www.fatimas.se - de har brud och festklänningar i storlekar 34 - 60!!! Jätte många fina modeller och väldig prisvärda.
Evidence
Antal inlägg: 5
Loggade in: 14 maj 2012
Utloggad
Skrivet 08 nov 2011 08:49

Hej!

Jag har två bra tips till dig, dels bloggar jag om plus size mode på www.pluspinglan.se och där har jag kategorier du kan välja inlägg med bröllopstema.

Andra tipset är att jag precis fått hem min "Kina-klänning" som jag beställde i september. Den var måttbeställd efter mina mått och jag betalade totalt 2000:- för den inkl. frakt. Jag är supernöjd!

Även om det var längesedan du behövde hjälp så kanske andra får bra idéer via detta.

elljay
Antal inlägg: 66
Loggade in: 07 nov 2011
Utloggad
Skrivet 08 nov 2011 12:49

Det verkar vara Kina eller Kinna som gäller för bröllopsklänningar, alltså. Laughing

annaitma
Antal inlägg: 1
Loggade in: 29 jan 2012
Utloggad
Skrivet 27 jan 2012 13:44
Evidence SKREV DEN 08 nov 2011 08:49 FÖLJANDE:

Hej!

Jag har två bra tips till dig, dels bloggar jag om plus size mode på www.pluspinglan.se och där har jag kategorier du kan välja inlägg med bröllopstema.

Andra tipset är att jag precis fått hem min Kina-klänning som jag beställde i september. Den var måttbeställd efter mina mått och jag betalade totalt 2000:- för den inkl. frakt. Jag är supernöjd!

Även om det var längesedan du behövde hjälp så kanske andra får bra idéer via detta.

tack frö tips

är rädd att kinaklänning kommer ändå inte passa mig

Retrobohem
Antal inlägg: 11
Loggade in: 10 apr 2012
Utloggad
Skrivet 01 apr 2012 23:58
Det ær inte storleken på våra vackra kroppar som spelar in, utan vilken gorm man har, empireskuret ær ofta smickrande, men ær du kraftig och vælformad ær en sjøjungfrumodell læckert. Någonstans dær du skickat in dina mått skapar ju en klænning gjord før dig och din kropp. Sen skulle jag absolut skippa hårda korsetter och sånt och istællet kænna mig bekvæm! Kør på enkel klænning och maffiga accessoarer om du vill dra bort lite uppmærksamhet från t ex magen eller så :)
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!