BröllopsGuiden
29 sep 2009 13:44       4 svar    18624 klick

Vad kan man ta från naturen?

Frankofilen
Antal inlägg: 72
Loggade in: 30 maj 2020
Utloggad
Hej,

Vi ska gifta oss i juni nästa år vår fest som blir stor, kommer att hållas i en sliten men charmig bygdegård. Det blir lite märkligt att dekorera borden extremt pompöst och extravagant i den miljön md tanke på den "röda tråden". Är det någon som har lite tips på hur man på en charmigt/mysigt/varmt och välkomnande sätt kan dekorera en bygdegårdslokal och borden där gästerna ska sitta? Vad kan man ta från naturen och vad bör man köpa?

Kram
Lule
Antal inlägg: 2
Loggade in: 01 maj 2011
Utloggad
Skrivet 30 sep 2009 10:38
Jag skulle absolut dekorera med pioner eller hortensia för denna sortens lokal. Mysigt och charmigt. Finns i var och varannan trädgård eller blomsterhandel också. *thumbsup*
Eliveliv
Antal inlägg: 5
Loggade in: 24 mar 2010
Utloggad
Skrivet 22 nov 2009 20:50
Hej!

Jag och min fästman ska gifta oss i mitten av juli nästa år och tänker då smycka lokal, kyrka och brudbukett huvudsakligen med ljung. Det är ju en blomma som är vacker och lite lantlig i stilen, och de växer i massor när man väl hittar dem. Sen kan man ju matcha med någon annan blomma från naturen eller butik om man vill... Även lupinerna är i full blom i juni och de är rätt läckra med. Gratis är gott helt enkelt. :)
happybride
Antal inlägg: 6
Loggade in: 21 jun 2011
Utloggad
Skrivet 09 apr 2011 10:13

Hej,

Du kan köpa dekorationer som fjärilar, fåglar, murgrönguilang kolla dininbjudan.se på dukning där hittar säkert nåt!

Plocka stenar, kvist, ...

Lycka till!

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!