BröllopsGuiden
03 dec 2009 16:05       4 svar    3143 klick

Bestman & dotter till brudgum

brudgumsdotter
Antal inlägg: 2
Loggade in: 11 maj 2011
Utloggad
Nu behöver jag lite tips!
min far ska gita om sig med världens goaste tjej, och jag har blivit tillfrågad om att vara hans bestman!
Bestman.. tänker jag mig e killen som håller det roliga talet under middagen, men nu e ju jag hans 20åriga dotter, har nån tips på vad jag ska säga, och viktigaste, INTE säga????
Frankofilen
Antal inlägg: 72
Loggade in: 30 maj 2020
Utloggad
Skrivet 03 dec 2009 16:14
Du ska inte säga någonting om du inte vill förstås. En bestman är synonymt med marskalk och det är den som håller i ringen under vigselakten. Tror du blandar ihop bestman med toastmaster, eller?
brudgumsdotter
Antal inlägg: 2
Loggade in: 11 maj 2011
Utloggad
Skrivet 03 dec 2009 17:48
haaha nae, jag vet skillnad mellan toastmaster och marskalk... Men jag som "bestman" ska väl helst hålla tal?
SussieS
Antal inlägg: 152
Loggade in: 09 aug 2011
Utloggad
Skrivet 03 dec 2009 23:07
Jo visst är det brukligt att best man håller tal, även om det ju givetvis är upp till dig själv. Läs här på Bröllopsguiden om tips på hur man sätter ihop tal. Lycka till!
Frankofilen
Antal inlägg: 72
Loggade in: 30 maj 2020
Utloggad
Skrivet 04 dec 2009 06:52
Det väljer du själv! Om det är ett traditionellt och formellt bröllop så kanske du bör säga någonting, men annars är det säkerligen många andra som håller tal så det räcker. Vad du ska säga är upp till dig! Berätta bara inte dina mest pinsamma historier om pappas förehavanden...

Lycka till!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!