BröllopsGuiden
09 dec 2009 11:43       2 svar    1318 klick

Färg på ögonskugga?

Frankofilen
Antal inlägg: 72
Loggade in: 30 maj 2020
Utloggad
Hej,

Jag blir tokig när jag läser om hur man ska välja kulör på sina ögonskuggor. De utgår alltid från blå, gröna eller bruna ögon.
Jag har ljusa grågröna (turkos) med en blå kant runtomkring. Om jag sätter upp gräsgrönt vid ögat ser det blått ut, sätter jag upp klarblått vid ögat så ser det plötsligt grönt ut. Det är antagligen någonstans mittemellan.

Vad ska jag välja för färg på ögonskuggan? Någon som vet?

Tack!
BG
Antal inlägg: 48
Loggade in: 19 okt 2010
Utloggad
Skrivet 09 dec 2009 14:16
Är du en som sminkar dig mycket? och vet hur du vill ha det? Jag rekomenderar annars brunt, om du tycker att det känns tråkigt kan det alltid vara glitter i ögonskuggan det brukar bli mycket fint till bröllop. Jag tycker iallafall att det oftast bara är make up artister som lyckas med lite "annorlunda" färger på ögonlocket. Jag lyckas aldrig få till det och har inte sett så många andra som har lyckats heller. :P *blush* Titta tex på skräckexemplet ulrika från ensam mamma söker..
Det skulle ju inte vara så roligt om du sedan på dagen d va missnöjd med sminkningen..fast du kanske kan träna träna träna fram tills dess hur du vill sminka dig :) Om du får till det kan det säkert bli supersnyggt..
Frankofilen
Antal inlägg: 72
Loggade in: 30 maj 2020
Utloggad
Skrivet 09 dec 2009 21:02
Ja, du har säkert helt rätt. Men jag blev sminkad på Make Up Store en gång och då var jag INTE nöjd, så jag har bivit skeptisk. Brunt är fint! Jag ska prova det. Det är nog det mest ultimata, att prova sig fram. Jag tror att ditt skräckexempel har fastnat i 80-talet, men jag har samma färg på mina ögon som hon har på sin ögonskugga. Eftersom jag vill ha kontrast så lovar jag att inte välja den i alla fall. :-D
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!