BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
11 dec 2009 14:09       9 svar    3980 klick

bröllopskoordinator

bibi
Antal inlägg: 6
Loggade in: 12 dec 2009
Utloggad
hej,

har någon planerat att har en bröllopskoordinator för sin bröllop?
jag/vi fundera på att boka en bröllopskoordinator men tänkte någon
kan lite berättar för mig o tipsa nån.

hälsning bibi
Tina Gustafsson
Antal inlägg: 34
Loggade in: 03 feb 2015
Utloggad
Skrivet 11 dec 2009 14:36
Hej Bibi!

Jag är bröllopskoordinator och har arrangerat ett antal bröllop, nedan har jag skrivit lite om varför det kan vara bra att anlita en koordinator och vilka arbetsuppgifter vi kan ha.

Varför anlita en bröllopskoordinator?
Anledningarna varierar från brudpar till brudpar, några av anledningarna kan vara;

* Brudparet har bestämt sig för att gifta sig med kort varsel.
* Brudparet vill inte ha någon stress inför en av de viktigaste dagarna i sina liv.
* Brudparet vill ha en trygg och avslappnad bröllopsplanering.
* Brudparet vill ha ett brett sortiment av samarbetspartners som håller en hög standard.
* Brudparet vill bli extra ompysslade

Oavsett var ni har för anledning kan det vara bra att anlita en bröllopskoordinator, då hon / han har stor erfarenhet av att planera och koordinera både mindre och större arrangemang.

Samtliga brudpar vill att allt ska klaffa på deras stora dagen och ni får bara en chans.

Vad gör en bröllopskoordinator?
En bröllopskoordinators arbete är att se till att er bröllopsplanering och er bröllopsdag blir precis som ni hade tänkt er och vill ha det.

En bröllopskoordinators arbetsuppgifter kan vara;

* Rätar ut alla era frågetecken som ni har inför ert bröllop.
* Ser till att era önskningar blir till verklighet.
* Kommer med förslag, tips och råd.
* Håller i allt det praktiska, från att ta fram inbjudningar till att boka smekmånaden.
* Ger bröllopsparet en bekymmerfri bröllopsdag.

Ingen bröllopskoordinator arbetar likt den andre, det finns lika många sätt som bröllopskoordinatorer.

Det är viktigt att ni som brudpar känner er trygg och bekväm med er koordinator, se till att inte förhasta er i ert beslut. Ta god tid på er att välja den som ska hålla i alla trådarna på er stora dag.

Lycka till!
Tina Gustafsson
Utloggad
Tina Gustafsson
Utloggad
Skrivet 11 dec 2009 15:13
mysepyse,

Det är riktigt att en koordinator kostar en del men istället har den ofta rabatter på många eller alla leverantörer som hon/han arbetar med så i slutändan kan det bli samma slutsumma.

Jag är själv ett kontrollfreak och har svårt att lämna över till någon annan men jag arbetar väldigt tätt med bruden/brudparet så att hon/dem skall känna sig väldigt trygg när det gäller den biten.
bibi
Utloggad
Skrivet 11 dec 2009 15:38
hej tina,

tack för ditt svar samt adressen som jag hitta en koordinator.
hälsning bibi
bibi
Utloggad
Skrivet 11 dec 2009 15:43
mysepyse,

visst vet jag att det kostar men jag tänkte att jag får rabatt också vid en koordinator och
stress fri tid inför min bröllop samt true jag att dom ger mig förslag o råd bokning av hotell
o blommer.... snabbere (med en gång)än jag kan hitta på landet.
bibi
Utloggad
Skrivet 11 dec 2009 15:50
jag välja en bröllopskoordinator pga.
-vill spara tid (OCH INTE PENGAR)...
- deras affarenhet utnyta som dom kan rekomendera..
-vill slappna av o bara uppleva mitt bröllop positiv o ej stressad

bibi
wieself
Antal inlägg: 1
Loggade in: 21 mar 2018
Utloggad
Skrivet 21 mar 2018 12:56

Hej Tina,

jag gör ett arbetstrov för en skola där jag ska hitta målgruppen till en bröllopskoordinator och sedan hitta de kanaler där jag bäst når ut till den målgruppen.

Fråga: vilken målgrupp köper mest denna tjänst? Exempel, någon speciell ålder, har den någon typisk personlighet, någon typisk livsstil, mm. Eller är det väldigt blandat, eller går det att måla upp vissa personlighetsdrag med en typisk livsstil?  Skulle verkligen uppskatta även det mest simpla svaret här

Med vänliga hälsningar,

Filip

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!