BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Brudgummen Starta ny tråd
15 mar 2010 11:04       5 svar    2653 klick

Skräddarsydda kostymer

lisa_h80
Antal inlägg: 1
Loggade in: 15 mar 2010
Utloggad
Hej,

Jag och min kille tänkte lyxa till det lite med en skräddarsydd kostym till honom. Helst beställd över nätet, annars verkar det bli så dyrt.

Någon som testat? Var köpte ni, och blev ni nöjda/missnöjda?
mariaa
Loggade in: 23 maj 2010
Utloggad
Skrivet 22 maj 2010 21:25
Kolla in www.tailorcenter.se Där kan man designa sin egen kostym, välja modell, tyg, foder monogram osv. Ganska kul att sitta och testa runt! :)

Vi funderar på att beställa en slimfit modell av dom, lite Johnny Cash stuk :)
Niklas120614
Loggade in: 23 jan 2012
Utloggad
Skrivet 23 jan 2012 11:23

Såg någon annan på forumet som snackade om lee baron (leebaron.se). Har inte testat dem själv men min brorsa har handlat en del därifrån och han är supernöjd! Blev övertygad att köpa en därifrån till den stora dagen!

jcarlsson
Loggade in: 14 nov 2012
Utloggad
Skrivet 14 nov 2012 21:30

Min man sydde upp en kostym på Massimo Dutti i Sturegallerian i Stockholm. Jag tror det kostade runt 3500 och han var jättenöjd! Massa fina tyger att välja på och det gick relativt snabbt, 5 veckor...

mrsJL
Antal inlägg: 5
Loggade in: 29 jul 2013
Utloggad
Skrivet 14 jun 2013 23:27

Min blivande man har bestämt sig för en "made to measure-kostym" från Cavaliere. Toppenkvalité!! De använder sig av italienska tyger och du får välja allt från sömmar, knappar till snitt, fickor osv. De har butik i Sturegallerian men återförsäljare i hela Sverige. Bra att låta ett proffs ta måtten för det är svårare än vad man tror...

Momaxox
Loggade in: 20 maj 2014
Utloggad
Skrivet 20 maj 2014 15:26

Hej!

Jag beställde en måttbeställd kostym med skjorta och flygfrakt från http://r.ebay.com/3XCvrH Ett kinesiskt företag. helnöjd. 1300 för skjorta, kostym med väst, slips och näsduk. Kostymen var riktigt fin. Alternativet för mig var att hyra. Men detta blev billigare och bättre.

Min sambo tog mina mått. Jag skulle rekommendera att en skräddare tar dem. Det är inte helt lätt.

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!