BröllopsGuiden
05 maj 2010 12:54       7 svar    16161 klick

varför ska det vara så svårt.....

J&J4-ever
Antal inlägg: 11
Loggade in: 15 maj 2011
Utloggad
att veta vilka man ska bjuda och inte bjuda.
Det svåraste är att min sambo vägrar att bjuda sådant folk han inte känner och där innefattar respektive till sånna man känner.

Måste man bjuda kusinens pojkvän som man aldrig har träffat? Eller bästakompisens fling som hon har haft ihop det med i tre månader? Eller nuvarande pojkvännen till sin morbros änka?

Detta är skit svårt tycker jag .För mig hade det inte behövt vara ett problem men min sambo har fått vika sig i ganska mycket och nu rubbar han sig inte en millimeter: Vad göra??
SussieS
Antal inlägg: 152
Loggade in: 09 aug 2011
Utloggad
Skrivet 10 maj 2010 08:07
Man bjuder i alla fall inte ena halvan av ett par. Man brukar ju säga att alla gör som man själv känner är bäst, men att bjuda bara ena halvan är ju väldigt oartigt kan jag tycka. Bjud hem dem ni inte har träffat innan bröllopet, eller åk och hälsa på dem så att ni får träffa dem. Då kanske det känns lättare att bjuda dem. Annars bjud inte paret alls, jag har läst många trådar innan om folk som tar väldigt illa upp att bara den ena halvan i paret bjuds, gör inte samma misstag ni. Bara ett tips på vägen! Lycka till!
kramboas
Antal inlägg: 27
Loggade in: 31 jan 2013
Utloggad
Skrivet 10 maj 2010 18:03
Hej!
Jag tycker personligen att man ska bjuda båda i ett par om de varit ihop ett tag och det är ju svårt var den gränsen går men minst 6 månader tänker nog jag om det inte är så att man umgåtts mycket med både i paret då förstås. Min pojkvän ska på bröllop i pingsthelgen och jag är inte medbjuden vilket kändes väldigt konstigt även om jag inte träffat bruden och brudgummen har jag bara träffat ett fåtal gånger..Jag och min pojkvän har ändå varit ihop i 4 år snart och har faktiskt varit ihop ett år längre än brudparet ;) Men de hänvisade till att de ville bjuda fler kompisar och då tog de bara med respektive som de umgicks med eller som t.ex. bodde ihop och vi bodde inte ihop när inbjudan kom (flytta ihop typ 2-3 månader senare) så därför fick jag inte följa med...Känns som sagt väldigt tråkigt men varje brudpar får ju själva bestämma men det är ju viktigt att man vet hur de i närheten kan uppfatta sådana val!

Lycka till! :)
Brownie&Mary
Antal inlägg: 16
Loggade in: 15 dec 2010
Utloggad
Skrivet 10 maj 2010 22:07
Hej!
Det där med att åka runt och hälsa på folk man inte träffat innan bröllopet eller bjuda hem dem är inte riktigt hållbart när man är två studenter som gifter sig med 160 bröllopsgäster från Malmö till Piteå!

Vi har bjudit båda parter i par om dem har varit tillsammans länge. Vissa har anmält med sin flickvän/pojkvän då vi inte vetat att de är tillsammans med någon. Vi har fått vara ganska flexibla för hellre att det kommer lite för många än att folk tackar nej!
J&J4-ever
Antal inlägg: 11
Loggade in: 15 maj 2011
Utloggad
Skrivet 11 maj 2010 07:07
Har fått min sambo att ändra sig! Har slängt upp massa tidningar i ansiktet på honom så han har inte kunnat blunda för detta. Så nu blir alla bjudna!!
Själv hade jag nog inte brytt mig så mycket om han hade blivit bjuden på ett bröllop där jag inte kände brudparet men man vill ju göra det som är rätt själv!
nillaS
Antal inlägg: 13
Loggade in: 27 sep 2010
Utloggad
Skrivet 08 sep 2010 12:14
skönt att det löst sig!

men det far mig ända att tänka, vill man själv ga pa ett bröllop där man inte träffat brudparet? om man vet att man kommer träffas mkt framöver, eller om paret är en del av ett större kompisgäng är det ju en sak, men om det är ens partners barndomskompis, och dom ända inte träffas sa ofta tex. hade jag inte brytt mig om jag blev medbjuden elelr ej.

eller?
fia_j
Antal inlägg: 23
Loggade in: 10 jul 2013
Utloggad
Skrivet 14 nov 2011 12:38
nillaS SKREV DEN 08 sep 2010 12:14 FÖLJANDE:
skönt att det löst sig!

men det far mig ända att tänka, vill man själv ga pa ett bröllop där man inte träffat brudparet? om man vet att man kommer träffas mkt framöver, eller om paret är en del av ett större kompisgäng är det ju en sak, men om det är ens partners barndomskompis, och dom ända inte träffas sa ofta tex. hade jag inte brytt mig om jag blev medbjuden elelr ej.

eller?

Hm. Jag ser faktiskt inte riktigt poängen i att bjuda barndomskompisar, om man inte brukar umgås med dem åtminstone ibland. Som barndomskompis hade jag nog i det läget tackat nej till brällopet, om man inte gärna vill börja umgås mer framöver. Verkar inte vidare kul varken för en själv eller ens medbjudna parter att gå på ett sådant bröllop. Men OM jag skulle gå, så skulle jag vilja ha min sambo med mig trots allt.

fia_j
Antal inlägg: 23
Loggade in: 10 jul 2013
Utloggad
Skrivet 16 nov 2011 11:15
TereseS SKREV DEN 14 nov 2011 17:49 FÖLJANDE:

Tycker att man alltid bjuder den respektive =)

Ja, håller med. Dock tycker jag att man gott kan försöka träffa partnern innan bröllopet, om man nu inte gjort det tidigare. Om man bjuder någon vars partner man inte träffat så tyder det väl på att man inte umgås så mycket med personen, och i så fall tycker jag att man kan hoppa över att bjuda den med.

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!