BröllopsGuiden
19 maj 2010 00:38       19 svar    27006 klick

Kinaklänningar/Internetklänningar

MidsummerBride
Antal inlägg: 20
Loggade in: 23 maj 2021
Utloggad
Hej alla "Brudar"! :)

Jag har nu suttit i flera dagar och surfat runt bland olika bröllopssidor. Har läst en hel del på forumen på brollopstorget.se fast jag inte är medlem där. De har nämlingen trådar om kinaklänningar och andra internetklänningar. Hittar ingen sådan tråd här så jag tänkte se om fler än jag är intresserade.
Det verkar som att många har beställt via internet och blivit jättenöjda medan några har blivit mindre nöjda. En del har fått vänta onödigt länge, men de har i sista änden ändå blivit glada när klänningen har anlänt. Så... finns det någon/några av er därute som kan tipsa en blivande skitnervös brud?? *blush*
huslycka
Antal inlägg: 8
Loggade in: 08 maj 2011
Utloggad
Skrivet 21 maj 2010 12:51
Jag har kontakt med en kille från Tradera, verkar seriös, hoppas det för jag tänkter beställa både klänning och frack från honom. Han har i alla fall fått bra omdömmen.

Klänning och frack sys upp i Kina, paketpris på ca 4000kr, jag beställer lite annat oxå, som bolero, extra tyg mm. Har gjort ändringar så jag får den modell jag vill ha. Det blir ju mått sytt, men jag räknar med att behöva justera lite, och har beställt tid hos sömmerska för detta. Det är även sömerskan som tar våra mått, så det blir på rätt sätt.

MVH Cecilia
MidsummerBride
Utloggad
Skrivet 21 maj 2010 22:31
skrev 2010-05-21 12:51:17 följande:
Jag har kontakt med en kille från Tradera, verkar seriös, hoppas det för jag tänkter beställa både klänning och frack från honom. Han har i alla fall fått bra omdömmen.

Klänning och frack sys upp i Kina, paketpris på ca 4000kr, jag beställer lite annat oxå, som bolero, extra tyg mm. Har gjort ändringar så jag får den modell jag vill ha. Det blir ju mått sytt, men jag räknar med att behöva justera lite, och har beställt tid hos sömmerska för detta. Det är även sömerskan som tar våra mått, så det blir på rätt sätt.

MVH Cecilia
huslycka

Har varit inne på Tradera, men jag hittar inte riktigt Kinaföretagen där. Har snurrat runt som sjutton, men jag gör nog fel. Vad sökte du på?

//Annelie :)
huslycka
Utloggad
Skrivet 30 maj 2010 23:09
Sök på bröllopsklänningar, det står inte i annonserna att de kommer i från kina. Men många av företagen som säljer klänningar billigt och måtsytt tar in från Kina eller andra länder.
Min bror var precis nere i Filipinerna, tyvärr hade vi inte tänkt på att vi hade kunnat beställa via honom, men enligt honom så fick en skräddare ca 50-70 kr / dag i lön, och då hade de bra betalt ( en normal lön) eftersom våra pengar är så mycket mer värda där nere.
Manuelita
Antal inlägg: 16
Loggade in: 02 apr 2012
Utloggad
Skrivet 02 jun 2010 10:57
jag ska beställa min och brudtärnornas klänningar från www.millybridal.com
en kompis beställde därifrån och var jätte nöjd.
man får köpa i standard size och custom size vilket jag tycker är bra. dessutom kan ändra färgen på klänningen enligt de färger de har.
en liknande klänning till den som jag valt skulle vanligtvis kosta ca. 500 € i finland, men på millybridal skulle jag få den för ca. 200 €.
om jag kommer ihåg rätt så får man paketet inom 40 dagar.
huslycka
Utloggad
Skrivet 02 jun 2010 11:12
Nu hoppas jag att jag har fel, men jasg tror att just milly var en av säljarna där flera hade problem med levernastid och kommunikation. Såg detta i en annan tråd om kina klänningar i ett annat forum. Ett tips är att kolla upp det vidare innan du beställer
MidsummerBride
Utloggad
Skrivet 11 mar 2011 14:44

Jag har fastnat för EastBridal och kommer att beställa min klänning därifrån. Det blir en dröm perfekt för en sagofilm med Hugh Jackman som motspelare. Hahaha...

Shit, vad billiga de är. Klänningen går på ca 1000:-. Härligt!!

charlotte6
Antal inlägg: 1
Loggade in: 31 mar 2011
Utloggad
Skrivet 31 mar 2011 08:35

Hej! Är det någon som fått sina klänningar av Weddingdresses/luxurydresses? Jag har oxå beställt därifån för cirka fyra veckor sedan men får nu inget svar ifrån dem? Börjar bli lite nervös :(

tessanekstrom
Antal inlägg: 3
Loggade in: 20 okt 2011
Utloggad
Skrivet 17 apr 2011 13:37

Jag beställde min brudklänning på ebay.com.

Bra pris och snabb leverans! (jag betalade 600 sek för min klänning)

Frida
Antal inlägg: 231
Loggade in: 20 mar 2017
Utloggad
Skrivet 18 apr 2011 09:08

Jag skulle inte vilja chansa med klänningen som är den viktigaste någonsin. Det finns jättebra priser klänningar här i Sverige, känns osäkert att beställa bara så där. Dessutom måste det vara helt underbart att gå runt i butiker och prova olika modeller, känna på tygerna osv. Svårt att veta vilken modell man passar i förrän man provat olika.

menasso
Loggade in: 31 jul 2011
Utloggad
Skrivet 28 jul 2011 07:29

Jag har köpt en sk kinaklänning samt en i Sverige. Jag kan säga att den jag köpte i Sverige för fyra gånger så mycket pengar är SÄMRE än kinaklänningen. Det finns bra kinasäljare och så finns det mindre bra. Det är så synd att klänningarna här är så förbaskat dyra! Jag köpte en superfin klänning för under 800:- från Kina. Jag är mer än nöjd och kan rekommendera kinaklänningar MEN man måste såklart tänka till och fundera. Kolla omdömen på säljaren, ställ frågor och se till att ni har kontakt hela tiden.

Kom ihåg att betalningen aldrig kommer till säljaren förrän du godkänt varan.

MidsummerBride
Utloggad
Skrivet 28 jul 2011 10:47

Jag är numera gift och lycklig, så jag letar inte längre efter någon klänning.

Kan dock berätta att jag köpte två kinaklänningar och båda är helt ljuvliga skapelser och vädligt välgjorda. Fick mkt beröm för den klänning jag valde till sjävla bröllopsdagen. Den skulle ha kostat en förmögenhet här hemma i Sverige, men jag gav en spottstyver för den. Behövde inte betala tull heller, eftersom företaget som gjorde den skrev "Gåva"/"Gift" på paketet =D

Flygaren
Antal inlägg: 16
Loggade in: 18 jul 2011
Utloggad
Skrivet 29 jul 2011 13:33

Det är ju ingen tvekan om att man får mer för pengarna i Asien när det kommer till hantverk och sömnad, sen kan man ju vara orolig då man inte kan prova osv. Läs omdömen och rekkomendationer om säljaren online är mitt råd.

menasso
Loggade in: 31 jul 2011
Utloggad
Skrivet 31 jul 2011 08:11
Flygaren SKREV DEN 29 jul 2011 13:33 FÖLJANDE:

Det är ju ingen tvekan om att man får mer för pengarna i Asien när det kommer till hantverk och sömnad, sen kan man ju vara orolig då man inte kan prova osv. Läs omdömen och rekkomendationer om säljaren online är mitt råd.

Det är just det, man får mer för pengarna. I regel är kineserna mycket duktigare på att sy. De är noggrannare och mer serviceminded än många svenska skräddare.

Jag kan absolut rekommendera en kinaklänning men jag håller med om att man måste kolla noga och spara gärna mejlkonversationer ifall något blir oklart.

mack
Antal inlägg: 9
Loggade in: 23 jul 2012
Utloggad
Skrivet 18 okt 2011 00:20

Är det någon mer än jag som har problem att klicka in på klänningarna på bridealexpress.se?

fiaerikssonlarsdotter
Loggade in: 03 sep 2013
Utloggad
Skrivet 10 maj 2012 11:06
Är det någon som har erfarenheter från eller hört något om yenyenhouse.com? De har massor av jättesöta klänningar både till mig och mina tärnor. Men känns lite läskigt att beställa utan att prova...
Makeupmyday
Loggade in: 26 aug 2012
Utloggad
Skrivet 13 maj 2012 20:33

Jag tänker defenitivt beställa en kinaklänning!

Det jag har gjort är att jag har gått till bröllopsbutikerna för att testa olika modeller, har jag sedan hittat någon som jag gillat så har jag letat reda på motsvarande modell på nätet. Utöver det så har jag googlat jättemycket recensioner på de olika försäljarna som finns.

Sedan har jag skickat mail till några av dem och då går jag mycket på magkänslan.

Jag ställer mycket detaljerade frågor om klänningen, gällande tyg, foder, stöd osv.

Jag har nu fastnat för Landybridal. De specialsyr en modell åt mig som inte finns i någons sortiment, enligt mina egna mått, med den bästa kvaliteten på tyg för 2600 kr. Sen kommer jag även att beställa slöja och underkjol av dem för löjligt lite pengar.

Mitt råd till någon som funderar på att beställa klänningen från Kina är att vara ute i god tid, 3 månader innan själva bröllopet minst, och att kolla runt på nätet bland flera olika och jämför.

Det man får vara beredd på att deras engelska är sisådär mellan varven så det är bra att vara övertydlig i sina krav, rita bilder med pilar osv.

Lycka till!

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!