BröllopsGuiden
07 maj 2007 10:34       4 svar    1812 klick

Rosblad?

Bernadett
Antal inlägg: 149
Loggade in: 09 apr 2008
Utloggad
Kan man frysa rosblad och ta fram den dagen som bröllopet e? Lite dum fråga, men hela trädgården blir full av rosor, men vet ej om den håller till 1 september. Är det någon som vet?

Ståltråd som är böjbara så vi kan trä på blommor och gröna blad, vet ni var man kan köpa det?
Bernadett
Antal inlägg: 149
Loggade in: 09 apr 2008
Utloggad
Skrivet 07 maj 2007 14:50
Hallo!

Så fort rosblade kommer ska jag köra en test på att frysa ner och sen tina upp
på bröllopsdagen. Hör av dig hur det gick för dig! Rätt trevligt om man kan göra så
om man har massa roser från trädgården.

Tack för tipset, med ljus bakom tyg och liknande. Jag ska ge mig ut till IKEA och fynda vita bordsdukar, dekoration, servetter och liknande.

Vet någon vad vanliga storleken e på ett bord som e rektangulär för 3 personer på längden. Vi ha kollat på lokalen och tog aldrig måtten.
Någon? Ca?
tricky_r
Antal inlägg: 254
Loggade in: 27 aug 2007
Utloggad
Skrivet 07 maj 2007 15:10
hej bernadette..jag va o mätte våra bord kommer dock inte ihåg exakt hur stora dom va men på en höft så där skulle jag tippa på 120*60 men det är för fyra så säg ca 180 *60...har du inte möjlighet att gå dit o mäta??
sirius
Antal inlägg: 22
Loggade in: 27 dec 2007
Utloggad
Skrivet 07 maj 2007 18:05
Hejsan!
Tror nog det går aldeles utmärkt..
Det är bara att tänka på hur en ros ser ut när den är fryst...
Ganska fin och den håller.. om man inte bryter av den såklart.. men det är bara att vara försiktig och är man försiktig så håller det nog....

gunnel32
Antal inlägg: 182
Loggade in: 07 jan 2008
Utloggad
Skrivet 07 maj 2007 18:38
Är det för att de ska se färska ut? Annars kan man ju torka dom. jag samlar på rosblad nu och tänker blanda med torkade och färska rosblad på borden. Om det lyckas att frysa dom så att de ser färska ut så får ni rapportera!!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!