BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Vigsel Starta ny tråd
28 maj 2010 08:36       5 svar    17492 klick

Sånger som barn kan sjunga i kyrkan

Sofie_1977
Antal inlägg: 12
Loggade in: 16 jun 2010
Utloggad
Jag behöver hjälp med förslag på sånger som passa för barn att sjunga i kyrkan. Våra barn 4, 5 och 9 år gamla vill sjunga något på vigseln och det vore jätte roligt om de gjorde det. Jag har dock idé torka och behöver hjälp med sånger som inte är för svåra eller för långa.
Tove86
Antal inlägg: 8
Loggade in: 23 jun 2010
Utloggad
Skrivet 28 maj 2010 10:29
När gifter ni er?
Är det på sommaren/våren är kanske "Den blomstertid" ett alternativ..?
Sofie_1977
Utloggad
Skrivet 31 maj 2010 09:24
Vi gifter oss om ca tre veckor, så det är sommar bröllop. Vi har funderat lite på "Den blomstertid" och idag ska vi träffa kantorn så då ska vi höra vad hon tycker :)
Tove86
Utloggad
Skrivet 13 jun 2010 23:13
Härligt!
Vad sa kantorn då? Är alltid kul att höra hur de resonerar.. :)
Mysigt att era barn vill sjunga förresten, det är ett inslag vi gärna hade haft - fast nu är sonen alldeles för liten för det (9 månader..)!
Sofie_1977
Utloggad
Skrivet 14 jun 2010 10:19
Vår dotter sjöng en kort period i barnkören och kantorn, Karin, visade sig vara hennes gamla körledare, en rolig överakning. Karin var mycket öppen för förslag och hon föreslog att hon ska spela piano när barnen sjunger. Jag tror det kommer bli jätte bra då orgeln överröstade barnen lite. Vi valde att låta dem sjung Pippis sommarvisa. Den har ingen direkt bröllopsanknytning men alla tre kan den och tycker att den är rolig att sjunga. Eftersom det är sommar och vi har valt två sommar psalmer och en bröllopspsalm tyckte vi det passade bra med resten av programmet. Kantorn har även lovat att stötta barnen i sånge om de kommer av sig så hon var helt fantastisk att sammarbeta med :)
Tove86
Utloggad
Skrivet 14 jun 2010 17:23
Vilket sammanträffande, och vad kul!
Hoppas dagen blir precis så bra som ni önskar, och jag säger väl både Grattis och Lycka till!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!