Efter senaste nummret av Qx med tema bröllopsyra så kan man ju undra om det finns fler.
Vi gifter oss, i april 2011 och står i stargroparna för att börja planera. Fler gay-par som är villrådiga, har bra tips för vigseln i kyrkan, middagen eller om festen? Hör mer än gärna av er.
/Anders & Niclas *thumbsup*
jwestin
Antal inlägg: 1
Loggade in: 02 aug 2010
Utloggad
Skrivet 02 aug 2010 11:29
Hej,
Lycka till med både planering och bröllop.
Vet att det är mycket att planera, alltifrån att det kan vara en trädgård som behöver festfixas om man har det ute/fest ute, till allt i en eventuell kyrka/lokal.
Ingick själv partnerskap för många år sedan, och planerade då allt själva. En del kanske missades, men det mesta blev bra men tog mycket tid och kraft att få till.
Det jag kan rekommendera är verkligen att tänkta till på miljön runtom, både där själva vigseln äger rum, men även där festen ska vara. Vill ni ha det storslaget, lantligt, naturnära, "perfekt" trädgård till festen etc. Att rama in vigseln med en genomtänkt miljö (vilket kan krävas lite hjälp) förhöjer minnet och känslan av stunden. Kan vara värt att betala en del för också, att göra dagen till den bästa hittills.
Hade vi tänkt till, och om det varit vid en lite senare tidpunkt, hade det kanske varit miljön jag skulle vilja ändrat lite på vid vår dag. Det hade gått att göra mycket med tillfälliga blompanteringar etc för att få det ännu mer perfekt. Då hade jag mindre vana med den typen av saker än idag, då jag skulle kunnat planera, köpa in och ordnat detta själv.