BröllopsGuiden
19 jun 2010 09:42       5 svar    8287 klick

Planerar Ni Gay-bröllop?

AndersochNiclas
Antal inlägg: 4
Loggade in: 29 nov 2011
Utloggad
Är det fler som planerar Gay-bröllop där ute?

Efter senaste nummret av Qx med tema bröllopsyra så kan man ju undra om det finns fler.

Vi gifter oss, i april 2011 och står i stargroparna för att börja planera. Fler gay-par som är villrådiga, har bra tips för vigseln i kyrkan, middagen eller om festen? Hör mer än gärna av er.
/Anders & Niclas *thumbsup*
jwestin
Antal inlägg: 1
Loggade in: 02 aug 2010
Utloggad
Skrivet 02 aug 2010 11:29
Hej,
Lycka till med både planering och bröllop.
Vet att det är mycket att planera, alltifrån att det kan vara en trädgård som behöver festfixas om man har det ute/fest ute, till allt i en eventuell kyrka/lokal.
Ingick själv partnerskap för många år sedan, och planerade då allt själva. En del kanske missades, men det mesta blev bra men tog mycket tid och kraft att få till.
Det jag kan rekommendera är verkligen att tänkta till på miljön runtom, både där själva vigseln äger rum, men även där festen ska vara. Vill ni ha det storslaget, lantligt, naturnära, "perfekt" trädgård till festen etc. Att rama in vigseln med en genomtänkt miljö (vilket kan krävas lite hjälp) förhöjer minnet och känslan av stunden. Kan vara värt att betala en del för också, att göra dagen till den bästa hittills.
Hade vi tänkt till, och om det varit vid en lite senare tidpunkt, hade det kanske varit miljön jag skulle vilja ändrat lite på vid vår dag. Det hade gått att göra mycket med tillfälliga blompanteringar etc för att få det ännu mer perfekt. Då hade jag mindre vana med den typen av saker än idag, då jag skulle kunnat planera, köpa in och ordnat detta själv.

/Jörgen
LadyLiten
Antal inlägg: 1
Loggade in: 14 jan 2012
Utloggad
Skrivet 05 feb 2011 00:20

Hej!

Jag och min fästmö planerar att gifta oss sept 2012 och vi känner oss allmänt villrådiga! Vi söker inspiration överallt, problemet är bara att de mesta bröllopssidor är så vansinnigt heterovinklade, det är sällan man hittar ens en tendens till HBT-vinkling.

Vi planerar att ha vigseln i närheten eller i anslutning till festlokalen, då ingen utav oss vill ha det kyrkligt eller gifta oss i rådhus. Känns lite rörigt att lösa....

Sen har ju världens bästa fästmö på alla sätt förutom att hon saknar intresset för detaljer och vill hellre vara med och "slutgodkänna", vilket iof inte är ett problem då jag är ett kontrollfreak!.

Känner mig helt yr i bollen! :)

Hoppas allt går väl för er!{#emotions_dlg.laughing}

AndersochNiclas
Antal inlägg: 4
Loggade in: 29 nov 2011
Utloggad
Skrivet 06 feb 2011 20:41

Visst hade det varit bra med en HBT-site för homovigslar. Det är ju lite annorlunda att bjuda hela släkten och kompisar och få ihop bordsplaceringen.

mayflower
Antal inlägg: 2
Loggade in: 19 sep 2011
Utloggad
Skrivet 19 sep 2011 15:14

Ja det är sannerligen mycket hetero intriktat med bröllop än så länge, men förhoppningsvis vänder det snabbt nu är partnerskapet i kyrkan äntligen blir genomfört och en bröllopsfotograf som gärna tar uppdrag av icke heteropar är bröllopsfotograf www.ideationdesign.se

//Mona

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!