BröllopsGuiden
16 jul 2010 13:00       8 svar    17727 klick

Hur ska vi formulera hur vi tänkt med presenter????

Meeeee
Antal inlägg: 8
Loggade in: 26 okt 2010
Utloggad
Hej!

Ska gifta mig om 2,5 månad och håller på att trixa med inbjudningskorten. Kommer inte på nåt vettigt sätt att formulera mig om hur vi tänkt göra med presenter.

Så här ska vi ha det: inga presenter utan i festlokalen står en stor "spargris" av nåt slag där folk kan lägga en summa pengar. Hur liten eller hur stor de vill. Inga kuvert eller nåt utan bara pengar så man inte ser hur mycket var och en lagt.

Hur tusan ska jag formulera detta på inbjudan? Eller jag kan kanske skriva att de ska höra av sig till toastmaster information om presenter?
kramboas
Antal inlägg: 27
Loggade in: 31 jan 2013
Utloggad
Skrivet 17 jul 2010 15:02
Man skulle väl kunna skriva någon form av fyndigt rim typ..Kanske något i stil med:

Vi inga presenter önskar oss nu till vårt gemensamma liv
kommer istället på själva bröllopsdagen ge er ett annat alternativ
en gris där pengar av valfri mängd kan få landa
för att inte ni i prestationsångest och funderingar ska hamna
är även bra för vår miljö att få slippa kuvertets lag
och huvudsaken för oss är att ni delar vår dag

Något sådant kanske men som sagt ditt eget tips med att vända sig till toastmastern är ju också bra :)

Lycka till!
Meeeee
Antal inlägg: 8
Loggade in: 26 okt 2010
Utloggad
Skrivet 19 jul 2010 08:10
Tack så mycket!!!!!!!

Jättebra rim. Själv är jag helt hopplös på sånt. Tur att det finns andra som kan :-)
Ziloda
Antal inlägg: 2
Loggade in: 03 mar 2011
Utloggad
Skrivet 30 jul 2010 08:55
Vi önskar nåt liknande; en pengagåva istället för en massa saker som vi faktiskt inte behöver. Och denna pengagåvan ska gå oavkortat t vår bröllopsresa eftersom vi mer eller mindre kommer lägga alla pengar vi har på bröllopsfesten.
Jag hittade denna ramsan på nätet som jag skickade m i inbjudan:
"En juicepress och en mixer, servettringar och fat, en brödrost och en tavla - och handdukar till spa't. Allt ovan har vi redan och ännu mer därtill, så önska något sådant är ingenting vi vill. För vi har redan handlat och köpt det vi behöver, så mycket så det nästan i skåpen svämmar över. Det enda som vi saknar är solen och en strand, en drink med parasoll - bruna hand i hand. Så därför vi oss önskar att resebidrag få, så vi på bröllopsresa kan åka just vi två!"
nillaS
Antal inlägg: 13
Loggade in: 27 sep 2010
Utloggad
Skrivet 07 sep 2010 11:13
kramboas skrev 2010-07-17 15:02:49 följande:
Man skulle väl kunna skriva någon form av fyndigt rim typ..Kanske något i stil med:

Vi inga presenter önskar oss nu till vårt gemensamma liv
kommer istället på själva bröllopsdagen ge er ett annat alternativ
en gris där pengar av valfri mängd kan få landa
för att inte ni i prestationsångest och funderingar ska hamna
är även bra för vår miljö att få slippa kuvertets lag
och huvudsaken för oss är att ni delar vår dag

Något sådant kanske men som sagt ditt eget tips med att vända sig till toastmastern är ju också bra glad

Lycka till!

fantastiskt bra rim!
det kanske jag själv lanar lite ur, om det är ok.

och det vet ju alla, att det man behöver för ett bra förhallande är härliga minnen tillsammans, inte en massa grejer man inte fatt välja själv ;)
bröllopgotland
Antal inlägg: 2
Loggade in: 11 jan 2011
Utloggad
Skrivet 09 okt 2010 10:19
Fantastiskt bra rim Ziloda...som jag har letat efter något bra för just bidrag till en bröllopsresa. Är det ok om jag "lånar" ditt rim till vår inbjudan?
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!