BröllopsGuiden
07 okt 2010 16:31       4 svar    16968 klick

Arg och sur på mamma....

J&J4-ever
Antal inlägg: 11
Loggade in: 15 maj 2011
Utloggad
Är arg och sur eller snarare förbannad på min mamma. Har berättat för dem att vi ska gifta oss nästa år, sa inte att det var topphemligt men trodde inte att hon skulle berätta det för varenda kotte i släkten. Hon har berättat det för min farmor som i sin tur har pratat med mina kusiner som bor ca 80 mil ifrån oss. Fick ett mail på facebook där det stog att hörde att ni skulle gifta er hoppas man är bjuden. Hade inte en tanke på det men kunde inte med att säga nej och nu står man där med skägget i brevlådan. Jag och min blivande har inte diskuterat gästlistan men nu känns det som att man blir tvungen att bjuda folk som man kanske inte hade tänkt från början. Hur hade ni agerat? *angry*
elinselon
Antal inlägg: 10
Loggade in: 05 nov 2010
Utloggad
Skrivet 03 nov 2010 09:16
Hej,
Jag förstår dig!
Hade jag varit dig hade jag svarat alla som svarat att:
Ja, det är jättekul! Nu blir vi man och hustru =) Tack för att ni vill dela vår dag, men vi tänkte nog fira denna själva, eller om möjligt med närmsta familjen. Tack än en gång för gratulationerna!

Nu vet ju inte jag hur ni har planerat, om ni bara vill ha de närmsta. Men att vara trevlig men konsekvent tror jag sparar er mycket ojjande.

Min mormor har tjatat på mig i många, många år att ja skulle gifta mig. När jag berättade att jag förlovat mig blev hon eld och lågor, men jag var beredd och förklarade att vi endast skulle gifta oss själva han och jag.
Tror hon blev lite besviken, men förstod samtidigt mig. Alla vill bli bjudna på bröllop, men någonstans får gränsen gå ;)
Lycka till!
tinderella
Antal inlägg: 5
Loggade in: 29 jun 2012
Utloggad
Skrivet 16 jan 2011 10:32
När det gäller att bjuda gäster tycker jag att det är snyggast om man väljer hur "långt ut" i släkten man vill gå och sen bjuder alla... Bjuder jag ett syskon och dess vuxna barn, bjuder jag alla syskon och syskonbarn, bjuder jag en kusin bjuder jag alla.

För mig är det viktigt att tydligt visa var gränsen går för att slippa tråkigheter. Min sambo har fyra syskon och tre av dem har vuxna barn med sambo/man, för oss är det självklart att alla dessa ingår i närmaste familjen, så därför bjuder vi föräldrar, syskon och syskonbarn (och kommer ändå upp i en siffra av ca 40 gäster)

Lycka till och gör det som känns bäst för er, det är er dag!!
trasan1985
Antal inlägg: 9
Loggade in: 20 mar 2014
Utloggad
Skrivet 13 mar 2013 09:12

Vi har valt att ha en öppen vigsel som vi ska anonsera ut via tidning och evenamang på facebook, men har valt mindre antal speciella gäster som vi har på vår fest.
Till vigseln får ALLA komma.

Om vi skulle bjuda mina släktingar inkl deras barn, barnbarn och respektive kommer vi upp i 150 personer vilket inte går utan Vi har valt att bjuda in nära släkt och bästa vänner till mindre gardenparty., ca 40 pers.

Man kan kompromissa ;)
Men vill Ni inte bjuda alla så MÅSTE Ni absolut inte!

ronnysdotter
Antal inlägg: 1
Loggade in: 01 nov 2013
Utloggad
Skrivet 24 sep 2013 15:18

Jag hade börjat med att ta ett snack med min mamma, det är inte okej att hon kastar sig på djungeltelefonen direkt när du säger något. berätta att hon har satt dig i en obekväm sits genom att göra så. Sedan hade jag pratat igenom det med min respektive, så att vi tillsammans bestämt vilka vi bjuder och vilka vi inte har råd, eller helt enkelt inte lust att bjuda. Det är ert bröllop och det är bara ni två som kan säga vad som är rätt och fel. Vi bestämde tidigt vilka som var viktigast för oss två.

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!