BröllopsGuiden
27 okt 2010 18:27       7 svar    1924 klick

alltså blir det mos av tårtan?

nasse75
Antal inlägg: 4
Loggade in: 19 dec 2010
Utloggad
Det har sagts till mej att det blir bara mos av tårtan om man har en tårta med flera botten radade pÃ¥ varandra. Är det sant? Jag som tycker det 'r finast så, men inte så kul om hela tårtan ser för jävlig ut efter att man skurit en bit..
mamma_85
Antal inlägg: 44
Loggade in: 22 jan 2012
Utloggad
Skrivet 02 nov 2010 13:34
menar du som den amerikanska varianten där tårtorna är staplade mer direkt på varandra? det är en tårtställning under men som är "inbakad" och inte syns, precis som de tårtor där man kan se tårtställningen
Jag tycker också detta är den absolut finaste varianten och jag har inte hört nåt om att de blir mos, vi kommer ha en sån tårta på vårtr bröllop.
nasse75
Antal inlägg: 4
Loggade in: 19 dec 2010
Utloggad
Skrivet 06 nov 2010 14:14
tack för ditt svar! just en sådan menade jag! absolut finast o super om de har ställning i så att inte hela skiten faller ihop :)
mamma_85
Antal inlägg: 44
Loggade in: 22 jan 2012
Utloggad
Skrivet 08 nov 2010 21:27
så lite så :)
nä det hade inte varit någon höjdare annars, inte så kul om gästerna får skopa upp tårta med sked det sista ;)
Chicita
Antal inlägg: 59
Loggade in: 07 feb 2013
Utloggad
Skrivet 15 dec 2010 17:34
Man använder något som heter Dowelrods som stöttar upp våningarna.
Under varje "tårta" har man någon form av tårtfat. Oftast i papp.

Jag har två sådana på min hemsida om du vill kika:
http://www.trickytrixie.cybersite.se/

Jag har haft lite datortrassel så dom sista tårtorna jag gjort är inte med där.
Om du har facebook så kan du kanske se dom där istället
http://www.facebook.com/album.php?id=1794602996&aid=1366

Det är inte så många svenska konditorer som gör "stacked" weddingcakes. Använder dom en ställning så brukar det bli lite mellanrum mellan våningarna tyvärr och man får inte det där amerikanska utseendet.

Jag kommer göra min tårta själv men har inte riktigt bestämt vad vi ska ha för innehåll.
Något chokladigt blir det i alla fall då sambon är chokladoman *S*
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!