BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Relationer Starta ny tråd
15 nov 2010 12:43       3 svar    1889 klick

Är så nervös ...

MissHebbe
Antal inlägg: 1
Loggade in: 09 jan 2011
Utloggad
Hejsan behöver lite tips..
Jag har varit gift 2gånger tidigare och nu snart ska jag gifta mig en tredje gång.. Men i mina tidigare giftemål så har glöden försvunnit och nu är jag rädd för att detta kommer att hända igen..
Är det någon som har tips på hur man ska tänka ?
Denna gången så känns det annorlunda. Allt är jätte bra och han är verkligen min själsfrände eller vad det heter..
Så snälla hjälp mig !
Tina Gustafsson
Antal inlägg: 34
Loggade in: 03 feb 2015
Utloggad
Skrivet 17 nov 2010 14:06
Redan från början i en relation är det viktigt att förgylla den.

Har ni barn se till att få egentid med jämna mellanrum.
Köp små presenter till varann, tex. en tidning eller en snickers kan räcka långt.
Skriv små lappar med kärleksförklaringar och lägg i din mans jacka.
MinManDinFru
Antal inlägg: 20
Loggade in: 30 apr 2011
Utloggad
Skrivet 08 jan 2011 00:36
Oj, oj, oj...
Du måste ju helt enkelt reflektera över vad det är som gjort att det blivit så de andra gångerna.
För jag förmodar att ditt hjärta slog volter även för dem när du skulle gifta dej....

Lycka till!

www.minmandinfru.blogspot.com
Chicita
Antal inlägg: 59
Loggade in: 07 feb 2013
Utloggad
Skrivet 08 jan 2011 08:52
Alla förhållanden är passionerade i början, och även om man jobbar på det så brukar den där väldigt heta elden man känner vid starten att falna.
Men så länge man håller glöden vid liv och ger sig själva tid att vara med bara varandra, att berätta att man tycker om varandra och att överraska sin partner så kan kärleken djupna och mogna till något ännu vackrare...

Jag och min sambo har varit tillsammans i 8 år nu och har nyss bestämt oss för att ta steget att gifta oss.
Han är min bästa vän, han förstår mig på ett plan som ingen annan gjort tidigare...
Passionen är något som kommer och går, men djupet av vår kärlek består.
Att knyta kärleksbanden nu är något vi gör som en extra kärleksförklaring till varandra och för att visa omvärlden att vi hör ihop. (något som vi redan vet sedan långt tillbaka).

Vi bråkar som alla andra par, men vi har som regel att aldrig gå och lägga oss osams.
Och att om jag stör mig på att han dräller kläder omkring sig så säger jag det direkt, och om han tycker att jag sprider ut mig för mycket när jag pysslar så säger han till...
Kommunikation är viktigare än passion har jag märkt. Om man inte kan kommunicera och komma överens så kommer man att tappa allt annat också...

Lycka till och hoppas att det här är Han med stort H för dig :)
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!