BröllopsGuiden
20 nov 2010 23:39       5 svar    22129 klick

"Eftersläpp"?

natasja
Antal inlägg: 7
Loggade in: 09 jul 2011
Utloggad
Hej!

Jag ska gifta mig i sommar och min pojkvän har släppt en idé som han tycker är jättebra: Nämligen "eftersläpp". Jag själv känner knappt ens till att man "kan" göra så, men han har själv varit med om det på flera bröllop som han varit på. Anledningen för vår del är den att vi inte tänkte ha ett jättebröllop, utan tänkte ha alla hemma på tomten. Där kommer våra absolut närmaste vänner samt familj att närvara. Det finns såklart en hel sjö av människor som vi gärna vill ha med, men själva vigseln vill vi hålla mer intim. Likaså bröllopsmiddagen. Men där efter så var hans tanke att fler är välkomna att fira med oss, vilket såklart skulle vara jättetrevligt. Min första spontana tanke var: njaa?? Jag tycker nämligen att det känns snålt på något sätt.. att; " ja hej å hå ni får inte vara med nä vi gifter oss, men kom gärna förbi efteråt på en stänkare ;) " Är det vanligt att man gör såhär? Det kanske är supervanligt och jag som är lite gammeldags, men ja.. nä jag vet inte vad jag tänker längre... Är det så att säga ett accepterat sätt så är det väl helt ok, men innan jag vet mer så vågar jag inte bestämma något....

Funkar det? Hjälp! *cat*
Tina G
Antal inlägg: 140
Loggade in: 03 feb 2015
Utloggad
Skrivet 22 nov 2010 11:05
Det är väl en jättebra idé om det känns rätt för er!

I dagens läge så finns det en uppsjö av olika varianter på hur ett bröllop kan vara. Var bara tydlig i inbjdan på vilken del gästerna är inbjudna till.

Några förslag på hur det skulle kunna stå i inbjudan...

* Ni är här med inbjudna till vigseln....

* Ni är här med inbjudna till bröllopsmiddagen...

* Ni är härmed inbjudna till bröllopsfest...

Lycka till!
sekelow
Antal inlägg: 2
Loggade in: 07 aug 2012
Utloggad
Skrivet 07 aug 2012 14:55

Det har jag varit med om, och det verkade vara uppskattat av gästerna oavsett om man var bjuden till vigseln, maten eller på "stänkaren" ;)

sveabett82
Antal inlägg: 4
Loggade in: 23 aug 2012
Utloggad
Skrivet 10 aug 2012 17:28

Hej vi har valt att göra precis så till vårt bröllop den 25 augusti. vi skickade en pappersinbjudan till alla som var bjudna till vigsel och middag , sedan gjorde vi en riktigt seriös fb sida där vi skrev såhär.:

Nu fyller vi trettio och det tänker vi fira med att gifta oss.

Vi kommer att äta lite gott med våra närmsta, men sedan vill vi att ni kommer och gör kvällen oförglömlig tillsammans med oss.
Festen kommer att ske på Logen i Ormesberga och ni (du som fått inbjudan med respektive) är välkommna när det är dax för bröllops/födelsedagstårtan kl 20.00. 

Det kommer att finnas dricka och nattamat så ta bara med ert glada humör så fixar vi festen.

Skulle ni ha några funderingar kring kvällen så hör av er antingen till brudparet eller vår toastmaster Per xxx

Självklart är ni varmt välkomna till vigseln som sker i Öhrs kyrka kl 1600.

Vi har baar fått positiva svar och många utav fest gästerna kommer att delta under vigseln i kyrkan. 

Vi hoppas att detta kommer att bli toppen för oss.

errorcode
Antal inlägg: 3
Loggade in: 06 dec 2022
Utloggad
Skrivet 05 dec 2022 08:08
among1 SKREV DEN 03 nov 2022 08:12 FÖLJANDE:

Do you like to play games? With the challenge brought fireboy and watergirl is a two-player game that is both free and entertaining. Your aim is to assist fireboy and watergirl 4 in escaping the Forest Temple while collecting gems. But be careful not to let Fireboy fall into the water and get burned by the fire!

Windows Update Error Code 80072EFE happens when your system is unable to check for Windows Update. This is a common issue and can happen to almost everyone. Fortunately, there are several methods that you can use to troubleshoot this problem. Read our blog to follow the step-by-step guide on How to fix Windows Update Error Code 80072EFE 

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!