BröllopsGuiden
05 dec 2010 10:33       2 svar    3645 klick

Hjälp med inbjudan!

Kyllie
Antal inlägg: 2
Loggade in: 15 jan 2011
Utloggad
Precis börjat planera vårt bröllop och ju mer jag läser desto mer förvirrad blir jag :S Kan någon hjälpa mig att få rätsida på vad som ska stå i inbjudan? Trodde jag visst tills jag läste om toastmaster, för om jag förstått det rätt så måste namn och nr på den stå med i inbjudan? Hur får man till det snyggt?
kramboas
Antal inlägg: 27
Loggade in: 31 jan 2013
Utloggad
Skrivet 05 dec 2010 17:26
Hej!
Det som jag tycker är bra att göra och som även min kusin och hennes numera make gjorde i somras när de gifte sig var ju att ha en finare inbjudan med namnen, plats för vigsel, datum, tid, bröllopsfestens plats, o.s.a., och klädsel etc. Sedan hade de ett vanligt A4papper med information som t.ex. toastmasters telfonnr., vägbeskrivningar, boende osv. Det är ju ett sätt som man kan göra på, för är ju svårt att dels få plats med all information i själva inbjudan och dels att få det snyggt.

Lycka till!
Tina G
Antal inlägg: 140
Loggade in: 03 feb 2015
Utloggad
Skrivet 06 dec 2010 10:41
Det finns inga direkta måsten igentligen :-)

Ett förslag:

Vi har glädjen att bjuda in dig/er till vigsel mellan

Maria Andersson
&
Anders Andersson

Lördagen den 21 augusti 2010, klockan 14:00 i Tyresö Kyrkan med efterföljande bröllopsmiddag på Tyresö Slott.

Välkomna!

Maria & Anders

O.S.A senst den 21 juli
Maria 6 Anders
000-000 000 00

Meddela tal mm. till vår
Toastmaster Mats
000-000 000 00
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!