BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
12 jan 2011 23:39       3 svar    19027 klick

Tid i kyrkan och festen! Panik!

camilla7904
Antal inlägg: 8
Loggade in: 24 feb 2011
Utloggad
Tänkte lite på det här med tiden i kyrkan. HUr lång tid är en vigsel? Vi ska inte ha några som sjunger eller något sånt. Vigsel är 15.45 och vi ska fotograferas utanför kyrkan vid vattnet. Gästerna ska ta taxi till festlokalen som tar ca 30 min. Där väntas serveringspersonal med välkomsdrinkar. Och sen blir det middag och fest. Dom stänger kl 02. Fick lite panik nu. Vet inte om det är stressigt med tiderna och sånt. Hur har ni? Och vad tyckerna ni om våra tider. Är det för tajt?
Tina G
Antal inlägg: 140
Loggade in: 03 feb 2015
Utloggad
Skrivet 13 jan 2011 11:02
Hej Camilla!

En vigsel tar ca 45 minuter men då ni inte kommer att ha någon som sjunger så skulle jag gissa på ca 35 minuter.

Fotograferingen brukar ta längre tid en vad man tror, det vill säga om du har en "riktig" fotograf. Naturligtvis beror det också på hur många bilder ni vill ha. En "normal" fotografering brukar ta ca 45 minuter upp till 1,5 timmar.

Era gäster bör vara vid festlokalen runt 17:15 kanske något senare, det beror på hur lång tid gratulationerna vid kyrktrappan tar. Jag gissar att ni själva är på plats runt 18:15 vid festlokalen.

Bröllopsmiddagen bör drar igång runt 18:30, beroende på om ni har 3-rätters middag eller buffé så tar middan allt ifrån 1,5 till 3 timmar.

Hela middagen bör vara klar mellan 20:00 till 21:30.

Sedan tillkommer bröllopstårtan med kaffe och det brukar ta ca 30 till 45 minuter.

Hoppas jag har rätat ut några frågetecken åt dig.

Lycka till!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!