BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
17 jan 2011 09:42       2 svar    15104 klick

Transport gäster

camilla7904
Antal inlägg: 8
Loggade in: 24 feb 2011
Utloggad
Vi ska transportera dom gäster som inte vill ta bil från kyrkan till festen som är ca 30 min därifrån. Hur ska man informera det på ett bra sätt. Ska man skriva det på inbjuden under osa med en liten text? Eller säga det till dom när dom ringer för osa eller ska man skicka med en liten lapp med inbjudan. Och hur ska det stå i så fall?
Chicita
Antal inlägg: 59
Loggade in: 07 feb 2013
Utloggad
Skrivet 18 jan 2011 11:26
skrev ett svar i går på detta men det måste ha blivit någon miss när jag postade...

Vi ska också erbjuda våra gäster busstransport.
Vi har skrivit vid inbjudan vartifrån bussen går och vilken tid (den hämtar på hotellet och lämnar sen där efter festen också).
Och på OSA-lappen som går med inbjudan så finns en rad där dom kan anmäla antal platser dom behöver på bussen.

Gör det inte så avancerat. Skriv bara att "transport mellan kyrkan och festlokalen är bokad, anmäl intresse när du OSA'r
Hoppsan, jag skrev ett svar i går på detta men det måste ha blivit någon miss när jag postade...

Vi ska också erbjuda våra gäster busstransport.
Vi har skrivit vid inbjudan vartifrån bussen går och vilken tid (den hämtar på hotellet och lämnar sen där efter festen också).
Och på OSA-lappen som går med inbjudan så finns en rad där dom kan anmäla antal platser dom behöver på bussen.

Gör det inte så avancerat. Skriv bara att "transport mellan kyrkan och festlokalen är bokad, anmäl intresse när du OSA'r" (eller liknande)
Tina G
Antal inlägg: 140
Loggade in: 03 feb 2015
Utloggad
Skrivet 19 jan 2011 10:57
Skriv det i inbjudan, vill du inte att det skall stå i själva inbjudan kan du göra et särtskillt informationsblad som passar inbjudningskortet.

Jag tycker Chicitas förslag på text var bra: transport mellan kyrkan och festlokalen är bokad, anmäl intresse när du OSA'r" (eller liknande)
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!