BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
15 jan 2007 15:08       4 svar    2812 klick

vinterbröllop

sara
Antal inlägg: 10
Loggade in: 20 apr 2007
Utloggad
vi ska oxå gifta oss på vintern, vi har bokat domkyrkan till den 29/12-07. hoppas på snö och kyla så det knastrar under skorna och glittrar ute. Vintern passar perfekt då det är mindre par som gifter sig och lokaler är lättare att boka. Vårt bröllop kommer att gå i lila och silver, det passar väl till vintern?
Frida
Antal inlägg: 231
Loggade in: 20 mar 2017
Utloggad
Skrivet 16 jan 2007 22:29
Ja det låter fint. Jag har sett så fina kappor och caper som man kan ha till brudklänning om man ska gifta sig på vintern.
semiramis
Antal inlägg: 68
Loggade in: 23 jan 2009
Utloggad
Skrivet 15 mar 2007 09:42
Min bror gifte sig också för 6 veckor sedan, med rött och vitt. Lila och silver passar ju jättebra! Det finns förresten lila orkideer som matcher med silver väldigt bra. Såg en läcker bukett med silversprayade chillifrukter och mörklila orkidéer. Kolla förresten in sugardesign.dinstudio.se om du letar efter fina tårtdekorationer. Hon gör blommor i socker efter vad du har för brudbukett bl.a.
Humlan
Antal inlägg: 2
Loggade in: 10 nov 2008
Utloggad
Skrivet 10 nov 2008 19:58
Hejsan! Vi gifte oss sista oktober, vi hade sån tur att det var en solig men jättekall dag.
Som tur var hade jag en ullkappa uppsydd av Kläddesigner Maria Rossing i Göteborg. Hon är fantastiskt duktig och rar och har lagt ner ett enormt arbete med att sy klänning i thaisiden och kappa just som jag ville ha det (fast bättre ;-) Det var jättespännande att se plaggen växa fram, det här är de första bilderna som inte riktigt gör kläderna rättvisa... Ska lägga ut fler bilder när jag fått dom.

Kan förresten verkligen varmt rekommendera att låta sy upp sin klänning, priset motsvarar att hyra klänning i en bröllopsbutik och dessutom får man ett unikt skräddarsytt plagg gjort efter din egen kropp och kan välja finare tygkvalitéer än hyrklänningarna. :) Lycka till, vinterbröllop är riktigt vackert tycker jag!!!
:)
Humlan
Antal inlägg: 2
Loggade in: 10 nov 2008
Utloggad
Skrivet 10 nov 2008 20:02
Ojoj! Upptäckte just att inläggen var gjorda förra året!!! Lite sent ute alltså!!
Kanske kan vara tips för någon annan... ;)
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!