BröllopsGuiden
07 feb 2011 14:48       3 svar    15060 klick

Syskonbarns pojkvänner och flickvänner?

HeLo
Antal inlägg: 2
Loggade in: 23 aug 2011
Utloggad

Hade tänkt att bjuda mina syskonbarn, men nu har jag fått ett problem. De syskonbarn som har haft sällskap en längre tid och bor ihop är självklara. Men hur gör jag med de pojkvänner och flickvänner som är alldeles nya och som vi dessutom aldrig har träffat. Känner liksom inte för att bjuda dom, mest pga platsbrist, vi vill hellre bjuda våra vänner. Tillläggas ska väl att vi är inte pur unga och vill hellre ha fler gäster i våran egen ålder än övervägande 20 åringar (inget ont om ungdomarna). Syskonbarnen vill jag ha med för min 22 årig dotters skull, så där finns några jämnåriga med henne.

Hur ska jag göra?

Anna BröllopsGuiden
Antal inlägg: 324
Loggade in: 07 jun 2019
Utloggad
Skrivet 07 feb 2011 17:19

Använd sunt förnuft och utgå ifrån att de syskonbarn som ni tycker har "etablerade" förhållanden får inbjudan med sin partner (vad gäller längden på ett nytt förhållande kan några månader eller mindre anses nytt och inget etablerat ).

HeLo
Antal inlägg: 2
Loggade in: 23 aug 2011
Utloggad
Skrivet 08 feb 2011 19:48

Tack Anna för ditt svar.

Jag var inne på samma tanke, men ville gärna ha ett bollplank. Får hoppas att mitt beslut inte sårar någon.

Tack.

bingo
Antal inlägg: 4
Loggade in: 07 feb 2011
Utloggad
Skrivet 09 feb 2011 08:58

Vi var i precis samma situtation i somras. Jag var dock ett av syskonbarnen som hade sällskap som brudparet inte träffat. Från början skulle min flickvän inte få följa med vilket gjorde mig lite småbitter men helt plötsligt ändrade de sig och jag och min bror fick ta med våra respektive.

Väldigt uppskattat och det blev en väldigt lyckad kväll :)

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!