BröllopsGuiden
23 mar 2011 15:47       6 svar    5638 klick

Cake Center i Götebog?

Erican
Antal inlägg: 4
Loggade in: 14 jun 2011
Utloggad

Hej!

Är det någon som har köpt sin tårta på Cake Center i Göteborg?

Jag var in på deras hemsida och hittade inte så mycket info, men däremot fina bilder. Sedan ringde jag för att ställa några frågor, men då kopplades jag efter några signaler fram till något som lät som en fax.

Fick lite dåliga vibbar. Är de seriösa?

Tacksam för svar!

/Erica

sacki
Antal inlägg: 93
Loggade in: 24 jan 2012
Utloggad
Skrivet 25 mar 2011 15:01

Själv lite nyfiken faktiskt, man vet att de finns men mer än så är det inte Smile Jag är även lite nyfiken på deras priser på Bröllopstårtor. Ca 55-60 kr / bit ligger väl priset på på dek bröllopstårtor i Gbg, men som sagt, Cake centers priser har jg ingen susning om... Jag var ju inte till någon hjälp precis men jag hoppas att det finns någon annan där ute som kan hjälpa till Smile

Erican
Utloggad
Skrivet 02 apr 2011 12:47

Nu har vi beställt vår tårta från Cake Center i alla fall. Hon verkar jätteproffsig och kom med jättebra tips när vi skulle bestämma hur den ska se ut och vad den ska smaka.

Vi fick ett pris på 70 kr per bit. Det kanske är dyrt, men jag tycker att det är värt det. Den kommer att bli helt underbar!

/Erica

Erican
Utloggad
Skrivet 03 apr 2011 23:05

Det kommer att vara en vit trevåningstårta av den modellen där våningarna står direkt på varandra, så att man inte ser någon ställning.

Varje våning kommer att ha ett antal rosa marsipanrosor med gröna blad och ett rosa marsipanband runt hela våningen. Dessutom kommer den att ha spritsade "volanger" runt om. Svårt att förklara, men den kommer att bli fin.

Rosa, grönt och vitt är våra temafärger på bröllopet, så den kommer att passa perfekt.

Längst upp ska vi ha en ganska abstrakt porslinsfigur som föreställer ett brudpar som består av två ringar som går in i varandra. Den har vi också köpt på Cake Center.

Sist men inte minst valde vi smaken choklad/nougat mellan två lager vaniljkräm. Mums!

/Erica

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!