BröllopsGuiden
04 maj 2011 18:00       6 svar    5155 klick

FESTPROFRAM!!!!

tessank82
Antal inlägg: 2
Loggade in: 18 apr 2011
Utloggad

Snälla, kan inte någon bara säga hur man kan göra som enklast, blir faaan tokig. har gjort en bordsplacering, skrivit något om varje gäst, hittat på namn med förklaring på borden. men sedan är det kört för mig. jag är ingen uträknandes människa så jag vill bara kunna fylla i ett formulär och printa ut. FINNS DET????????

tessank82
Antal inlägg: 2
Loggade in: 18 apr 2011
Utloggad
Skrivet 05 maj 2011 17:13

jag vill kunna lägga in allt så lätt och smidigt som möjligt... behöver bra tips på detta då de flesta mallar jag hittat bara krånglar :(

Chicita
Antal inlägg: 59
Loggade in: 07 feb 2013
Utloggad
Skrivet 11 maj 2011 11:47

Jag vek ihop så många A4-ark jag behövde för mitt program. Numrerade sidorna och vek ut och separerade dom igen. Sen var det bara att öppna word, använda textrutor för att göra två "sidor" på varje blad (det går att använda funktionen som gör spalter också, men jag hade behov av att kunna flytta runt bilder och texter lite friare).

Jag gjorde en test med bröllopsguidens festprogramsverktyg, men de bilder jag behövde fanns inte här, och eftersom jag mest pysslar med sånt här på söndagseftermiddagarna på jobbet (när man egentligen bara sitter och passar telefonen) och man inte kan/får ladda upp program där. Så kunde jag inte använda det verktyget...

Så det blev word, och det gick jättebra faktiskt, det värsta var ju att bestämma vad som skulle stå i häftet tyckte jag 

Evidence
Antal inlägg: 5
Loggade in: 14 maj 2012
Utloggad
Skrivet 16 aug 2011 12:21

Kolla om ni har microsoft publisher-programmet i office-paketet. Det programmet är guld värt för sådana som vill göra egna vigsel- och festprogram. Man gör iordning sina sidor och sen skriver den automatiskt ut allt på rätt sidor.

millan_milano
Antal inlägg: 18
Loggade in: 22 mar 2013
Utloggad
Skrivet 10 jan 2012 12:44

Lägg upp allt i Word-format i den ordning du vill ha allt, så skickar du det till Trycksakstorget.se.

Dom kan hjälpa dig :) Kostar några tusenlappar ( runt 3000 kr tror jag) men du slipper allt jobb...

Jag har gjort mina här på Bröllopsguiden.

/ Camilla

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!