BröllopsGuiden
26 maj 2011 14:41       7 svar    3076 klick

Bröllopstårta eller cupcakes till bröllopet?

Frida
Antal inlägg: 231
Loggade in: 20 mar 2017
Utloggad

Vad har ni valt, eller ska välja: bröllopstårta eller cupcakes? Och varför har ni valt som ni valt?

Emmolly
Antal inlägg: 12
Loggade in: 05 jul 2011
Utloggad
Skrivet 29 maj 2011 01:10

Åh, fina cup cakes vill jag hellre ha än mastig bröllopstårta. Lättare att göra, de kan man göra själv och så är det lite annorlunda och kan bli sååå himla himla gott. Perfekt om man har gäster som är allergiska mot än det ena än det andra då kan man göra specialare till dem utan att det utmärker sig.

Min blivande make älkar muffins så det hade varit alldeles lysande att ha det... har inte tänkt på det förrän ditt inlägg så tack för tipset!

Tina G
Antal inlägg: 140
Loggade in: 03 feb 2015
Utloggad
Skrivet 31 maj 2011 11:25

Hade jag valt idag hade jag absolut valt cupcakes! :-)

Jag tycker det ser maffigt ut med en massa cupcakes på et fat och som Emmolly skriver är det lätt att fixa en specialare om någon är allergisk.

Jag dock vilja ha en "riktig" tårta längst upp så man får skära en bit tillsammans med maken :-)

bryllupsboken
Antal inlägg: 6
Loggade in: 05 jul 2011
Utloggad
Skrivet 31 maj 2011 22:59

Jeg kommer akkurat fra et party på jobben med cupcakes. Jeg synes det ikke skal være enten eller. Cupcakes er veldig vakkert og dekorativt, men ikke så godt som en ordentlig kake.

Jeg hadde hatt litt færre cupcakes og en god bryllupskake. Ingenting er bedre og Tina sier det er jo gøy å skjære opp kaken sammen også:)

Lykke til!

www.bryllupsboken.net

sharah
Antal inlägg: 3
Loggade in: 01 jun 2011
Utloggad
Skrivet 01 jun 2011 10:45

Hej!!ska gifta mig den 16 juli ;).. så det börjar närma sig...jag ska fixa mina cupcakes själv något i liknande still med dom på bilden ..men ska ha choklad doppad jordgubbe på...Blir jordgubbs cup cakes med vit choklad frosting....:)

Frida
Antal inlägg: 231
Loggade in: 20 mar 2017
Utloggad
Skrivet 01 jun 2011 10:51
sharah SKREV DEN 01 jun 2011 10:45 FÖLJANDE:

Hej!!ska gifta mig den 16 juli ;).. så det börjar närma sig...jag ska fixa mina cupcakes själv något i liknande still med dom på bilden ..men ska ha choklad doppad jordgubbe på...Blir jordgubbs cup cakes med vit choklad frosting....:)

Jättefina och de verkar inte så himla svåra att göra heller :)

Idawm
Antal inlägg: 2
Loggade in: 17 mar 2012
Utloggad
Skrivet 18 mar 2012 17:28

Jag skulle tänka mig att ha både tårta & cupcakes! :)Med mkt jordgubbar, vit choklad & även vanlig choklad! Men får se hur vi gör! :p

Solinda
Antal inlägg: 95
Loggade in: 06 jun 2013
Utloggad
Skrivet 18 mar 2012 20:21

Vi kommer att ha tårtbuffé, så det blir flera olika sorters tårta! =)

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!