BröllopsGuiden
26 maj 2011 20:27       8 svar    29911 klick

Vad göra på en liten möhippa

Bruttan99
Antal inlägg: 1
Loggade in: 11 jul 2011
Utloggad

Hej!

Vi ska ha en möhippa för vår kompis, problemet är att vi enbart kommer vara 3 stycken på denna möhippa (inklusive bruden). Anledningen är att det är ett väldigt litet bröllop och inte så många bjudna. Har ni några förslag på någon rolig lek eller liknande som man kan göra med henne under lunchen eller mellan aktiviteterna?

Har ni över huvudtaget någon rolig idé på saker man kan göra när man är så få. Många aktiviteter som vi har kollat på kräver att man är ett gäng på några stycken för att få genomför den. Det vi funderar på nu är att bara åka på ett spa, men det skulle vara roligt att hitta på något mer orginellt.

zadde
Antal inlägg: 9
Loggade in: 08 aug 2011
Utloggad
Skrivet 26 maj 2011 21:45

Jag har hört om en möhippa då bruden fick spela in 1 egen låt i en studio. jätte kul tycker jag det låter som men då måste ju bruden självklart tycka om att sjunga ;)

mamma_85
Antal inlägg: 44
Loggade in: 22 jan 2012
Utloggad
Skrivet 30 maj 2011 11:11

håller med zadde, spela in en låt kanske kan vara kul. eller en heldag på spa?  

Tina G
Antal inlägg: 140
Loggade in: 03 feb 2015
Utloggad
Skrivet 31 maj 2011 11:19

Möhippor kan lätt bli lite dyra och speciellt om man är ett fåtal personer som deltar.

Er dag skulle kunna se ut så här;

Börja dagen med champagnefrukost med bubbel, chokladpraliner och jordgubbar.

När ni har skålat klart kan bruden få ta på sig något bröllopigt för att sedan ge sig ut på stan och samla in äktenskapsråd i en bok av folk på stan.

Vid lunch äter ni picknick i det gröna med sådant som bruden tycker om. Under tiden ni äter har ni en frågesport med bruden där ni ställer massor av frågor om den blivande maken.

Efter lunchen kan ni åka till något mysigt spa där bruden kan få massage och bubbla. Skulle det bli för dyrt kan man ordna ett eget hemma-spa.

På kvällen går ni ut och äter på brudens favoritrestaurang eller laga hennes favoritmat hemma.

Avsluta kvällen med att skåla i champagne eller i någon färgglad drink samt dans. Man kan också göra detta hemma men då byter man ut dansen mot kanske wii-spel, det finns så många roliga spel.

Naturligtvis sover ni tillsammans alla tre om ni har hemma-möhippa, en riktigt tjej dag/kväll.

Innan ni slittras dagen efter äter ni en härlig frukost ihop :-)

Lycka till!

emmi0306
Antal inlägg: 5
Loggade in: 06 apr 2014
Utloggad
Skrivet 31 maj 2011 19:55

jag blev kidnappad av mina kompisar i lördags för en möhippa! Dem överraskade mig med picnick och hemalagad middag hos en av dem. Men den största överraskningen var nog att vi dansade poledance! Vilket faktiskt var jätteroligt! Sammanlagt var vi bara fyra stycken så man fick verkligen tid för varandra. ^^

Mellan aktiviteter och måltider spelade vi bla yatzy och hade frågesport samt att vi tittade på en rolig film! Smile

Emmolly
Antal inlägg: 12
Loggade in: 05 jul 2011
Utloggad
Skrivet 01 jun 2011 20:21

Förra hösten gifte min sambos syster sig, jag och hennes lillasyster ordnade en liten möhippa för henne, bara vi tre. 

En fredagkväll åkte lillasyrran hem till henne och kidnappade henne under matlagningen, under tiden stod jag och lagade tre rätters middag och blandade drinkar. Hon blev väldigt förvånad när hon kom till lillasysterns lägenhet och möttes av drinkar och uppdukat bord. Vi åt gott och drack gott och skrattade hur mycket som helst.

Senare på kvällen begav vi oss in till stan och gick ut på klubb. Hade ringt klubben tidigare och satt upp oss på gästlistan genom att tala om att det var en liten möhippa, de var gulliga och bjöd på inträdet. Vi hade hur kul som helst och drack två-tre drinkar var och dansade hela natten. Vi åkte sedan hem var och en till sig för att morgonen därpå vid elva bli upplockade av deras mamma som körde oss till ett SPA. Där tillbringade resten av dagen och åt deras underbara lunch som ingick i priset. Vi var inte ett dugg bakis bara trötta så vi vilade, bubblade och njöt. Den blivande bruden fick en kroppsbehandling. Hon var mer än nöjd med vår lilla hippa.

Det blev inte dyrare än någon annan möhippa jag varit på. Men framförallt hade vi sååå otroligt roligt och jag kom mina svägerska än närmre än tidigare.

Att spela in en skiva är roligt har gjort det på två möhippor det är inte så fasligt dyrt. Men det är nog roligast om bruden inte är helt tondöv...

Det behöver inte bli så pretantiöst huvudsaken är att man gör sitt yttersta efter de förutsättningar man har.

Lycka till!

Freedah
Antal inlägg: 2
Loggade in: 14 jun 2011
Utloggad
Skrivet 03 jun 2011 13:22

Hej!

Varför inte låta den blivande bruden spela in en låt på möhippan? 

Jag är en kvinnlig låtskrivare och producent boendes i centrala Malmö där jag har min hemmastudio. Eftersom jag vet att det kan kännas lite stelt och konstigt att gå in i en stor studio och spela in, erbjuder jag nu er att komma hem till mig och spela in en karaokelåt:) Bruden får sjunga in en låt som vi kommer överens om på förhand, medan de andra kan ta ett glas bubbel i vardagsrummet eller på balkongen:) 
Meningen med en möhippa är ju bara att man ska ha skoj (gifte mig själv förra året och fick två möhippor) och det kan jag garantera att ni får hos mig!

De flesta karaokespår går att köpa och ladda ner billigt från nätet, så det är bara att välja och vraka, så fixar jag spåret tills ni kommer hit!

Man kan välja att sjunga in karaoke på vanligt sätt, eller lägger vi på någon cool effekt så sångerskan låter som Rihanna, som en man, eller kanske som smurfarna? Bara fantasin sätter stopp för vad ni vill göra!:)

Pris för en timmes studiotid inkl.CD: 1000,-

Om ni vill ha avkylt mousserande vin på plats när ni kommer hit, kan detta ordnas till en extrakostnad.

Skicka gärna ett mail, så kan vi börja brainstorma på en gång!:)

girlpowerinthestudio@gmail.com

Hör av er!

M.v.h.

Frida 

maria01
Antal inlägg: 6
Loggade in: 06 jun 2011
Utloggad
Skrivet 05 jun 2011 20:56

Gör en servis vetja på The Creativity House.se Där får ni måla och dekorera vackra keramikföremål som ni kan använda sedan. Det gjorde jag på min hippa. Blir hur snyggt som helst och så är det roligt också. www.thecreativityhouse.se

Johanniluringen
Antal inlägg: 1
Loggade in: 06 jun 2017
Utloggad
Skrivet 06 jun 2017 22:08

När vi hade möhippa för min kompis körde vi en ganska lugn dag generellt (förutom på kvällen hehe), provade bland annat på konstsim och åt en härlig brunch tillsammans. 

På www.fixamohippa.se finns tips, inspiration och aktiviteter på vad man kan göra :)

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!