BröllopsGuiden
12 jun 2011 19:42       8 svar    10341 klick

Schalins Ringar?

WeddingGirl
Antal inlägg: 3
Loggade in: 01 aug 2011
Utloggad

Hej!

Det är som så att jag ska gifta mig i november och nu har vi äntligen hittat en ring som vi fullkomligt älskar=0)
Det är en ring från Schalins serie "Norrsken" nämligen ringen "Nimbus"=0)
Nu har jag sett och hört lite runt om på internet att priserna på ringar kan skilja sig väldigt mycket. Jag har även hört att Schalins har ibland tex två utförande på en och samma ring nämligen en billig modell och en dyrare.

Stämmer detta?

Jag vill ju inte såklart att vi köper "grisen i säcken", hoppas ni förstår hur jag menar nu.
På vissa modeller har jag nämligen sett att det kan skilja flera tusen ibland nästan halva priset, hur är det möjligt om det nu är exakt samma ring?

Funkar det bra att beställa sin ring via internet och finns det någon som kan rekommendera någon bra och seriös återförsäljare?

Tack på förhand!

Mvh,Maggot77a!

Anna BröllopsGuiden
Antal inlägg: 324
Loggade in: 08 nov 2023
Utloggad
Skrivet 13 jun 2011 19:01

Vad gäller Schalins ringar och återförsäljare så säljs deras ringar endast i vanlig fysisk butik vad jag vet. Se deras hemsida. Att priserna kan variera på samma ring beror på att det är fri prissättning och varje handlare avgör själv priset, även om det finns ett rekommenderat pris. Ju billigare pris ju lättare att sälja, men också en risk att det inte blir någon förtjänst eftersom varje försäljning kräver service och administrativ hantering mm vilket kostar.  

emmacolofsson
Antal inlägg: 1
Loggade in: 26 jul 2011
Utloggad
Skrivet 26 jul 2011 17:51

Hej!

hedbergsguld.se vet jag säljer Schalins ringar, vet dock inte exakt vilka ringar de har eller hur priset ser ut. Men det kan vara värt att kolla :)

Lycka till!

Flower68
Antal inlägg: 1
Loggade in: 14 jul 2011
Utloggad
Skrivet 31 jul 2011 23:24

Guldfynd säljer oxå schalins ringar....har kanske ej alla modeller hemma men dom kan beställa den man vill ha

kitty
Antal inlägg: 2
Loggade in: 02 jan 2012
Utloggad
Skrivet 11 aug 2011 00:45

Vi köpte våra förlovningsringar (Schalins Ouvertyr) på vigselbutiken.se.

Bra leveranstid och bra pris.

Lycka till!

paulinaodaniel
Antal inlägg: 5
Loggade in: 09 jan 2014
Utloggad
Skrivet 18 dec 2011 21:57

Nu har du säkerligen köpt din ring och är förhoppningsvis fortfarande helnöjd :D

Jag skulle dock vilja tillägga svaret på din fråga. Anledningen till de varierande priser är att de är "kopior". Jag har pratat med Schalins själva och de har bekräftat att de ringar som Albrekts Guld, Guldfynd och Hallbergs Guld säljer under namnet Schalins är enbart tillverkade hos Schalins men designade av företaget Iduna som äger dessa företag. Därav kan man inte hitta deras modeller i Schalins egna katalog.

En äkta Schalins ring har en stämpel och äktheten kan kontrolleras enligt tre sätt, jag hänvisar dig vidare till:

http://www.schalins.se/sv/pages.asp?newsID=4 

/Paulina

kanelbullen85
Antal inlägg: 2
Loggade in: 12 sep 2013
Utloggad
Skrivet 31 aug 2013 03:34

hej!

Vi köpte våra ringar på Hedbergs guld,  schalins .. vi är så nöjda. Värt varenda öre.

lycka till =)

Flyingsolo
Antal inlägg: 3
Loggade in: 06 sep 2013
Utloggad
Skrivet 06 sep 2013 12:39

Vi köpte våra vackra ringer från www.guldklippet.se
Dem har även en snabb leverans dessutom med bra priser.
Rekomenderar denna sidan starkt! :)

imtkok
Antal inlägg: 10
Loggade in: 13 mar 2014
Utloggad
Skrivet 05 mar 2014 10:07

www.glimrra.se kan du hitta Schalins , August Gerstner samt många andra varumärke.

Glimrra.se har samlat alla guld butiker på ett och samma ställe.

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!