BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Vigsel Starta ny tråd
14 jun 2011 23:32       6 svar    3758 klick

"Utgång" vid utomhusvigsel?

Kendra
Antal inlägg: 14
Loggade in: 09 apr 2012
Utloggad

Heej!

Hoppas det finns någon som kan dela med sig av lite tips ;)

Vi kommer gifta oss utomhus och skulle behöva lite tips på hur man kan göra en "utgång" på ett snyggt sätt... vi är ju redan utomhus så det blir ju inte samma effekt som om man går ut från kyrkan, men vi vill ju gärna få lite ris på oss också, hehe..

Någon som haft utomhusbröllop som kan berätta hur ni löste det?

Solinda
Antal inlägg: 95
Loggade in: 06 jun 2013
Utloggad
Skrivet 20 jan 2012 11:42

Puffar på den här tråden, för det är något jag också funderat lite på...

Lovisa
Antal inlägg: 233
Loggade in: 04 maj 2020
Utloggad
Skrivet 20 jan 2012 11:59

På de utomhusbröllop jag har sett så har brudparet gått förbi/mellan gästerna precis som i kyrkan. På ett bröllop kastade gästerna ris medan paret gick förbi. Och sen följer gästerna direkt efter och alla samlas lite längre bort där det gratuleras och fotograferas.

Myran73
Antal inlägg: 88
Loggade in: 30 maj 2013
Utloggad
Skrivet 20 jan 2012 18:05

Samma här! Kan man inte bara vända sig om typ? Men som Lovisa skrev här: att man kastar ris/blåser bubblor när man går förbi gästerna.. :)

sofiee
Antal inlägg: 19
Loggade in: 04 feb 2013
Utloggad
Skrivet 20 jan 2012 19:59
Myran73 SKREV DEN 20 jan 2012 18:05 FÖLJANDE:

Samma här! Kan man inte bara vända sig om typ? Men som Lovisa skrev här: att man kastar ris/blåser bubblor när man går förbi gästerna.. :)

Har funderat över samma sak, och hur gör ni som skall vara ute med gästerna..får dom stå eller sitta utomhus?? mycke att tänka på:)

Myran73
Antal inlägg: 88
Loggade in: 30 maj 2013
Utloggad
Skrivet 20 jan 2012 21:51
sofiee SKREV DEN 20 jan 2012 19:59 FÖLJANDE:

Har funderat över samma sak, och hur gör ni som skall vara ute med gästerna..får dom stå eller sitta utomhus?? mycke att tänka på:)

Vi har oxå funderat på det och kommer nog göra så att vi tar med klaffstolar så att de som vill/behöver sitta kan göra det.

Antingen ställer vi upp dem innan eller så ställer vi dem på ett ställe så får de som vill ta en. :))

Vi kommer inte att ha stolar så det räcker till alla men eftersom vigseln inte tar så lång tid så klarar nog de flesta att stå.

Hur gör ni andra?? Laughing

Solinda
Antal inlägg: 95
Loggade in: 06 jun 2013
Utloggad
Skrivet 22 jan 2012 10:03

Jag tänker mig att gästerna nog ska orka stå under vigseln. Den kommer ju inte att bli särskilt lång. Och är det någon som skulle behöva sitta så kan säkert värdparet ordna detta med hjälp av personalen i festlokalen som ligger alldeles i närheten.

Utifrån vad jag läst här, så känns det som om att vända sig mot gästerna kan räcka för att få ett hav av såpbubblor över sig. Och sedan kan vi möta gästerna för att ta emot gratulationerna.

Åh, vad jag blir förväntansfull av att tänka på just den här detaljen! =)

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!