18 jun 2011 17:14
10 svar
2194 klick
Vilken är "Er" låt??
Kendra
Antal inlägg: 14
Loggade in: 09 apr 2012
Utloggad
Hej!
Hade varit kul o veta vilken låt som är "er låt"? :D Kommer ni dansa första dansen till den på ert bröllop/eller gjorde ni det när ni gifte er?
Vår låt är Lenny Kravits - Stillness of heart,
TILLÄGG 2011-06-18 17:14:56
Kravitz stavas det... postade lite hastigt :)
Solinda
Antal inlägg: 95
Loggade in: 06 jun 2013
Utloggad
Skrivet 18 jun 2011 18:31
Vi har tyvärr ingen egen låt. Jag önskar att vi hade det för då hade det varit ett självklart val för första dansen - om jag bestämde i alla fall! Som det är nu har vi svårt att komma på någon som vi vill dansa till då vi har otroligt olika musiksmak..... Men som tur är har vi lite tid kvar att låta frågan mogna!!
Kanske kan den här tråden komma med några idéer som kan passa... ;-)
Jag vill rapportera detta inlägg!
Kendra
Utloggad
Skrivet 19 jun 2011 16:09
durrasflikka SKREV DEN 19 jun 2011 16:06 FÖLJANDE: Vi har väl egentligen inte heller någon speciell låt, men den första vi dansade till tillsammans var Ronan Keating - When You Say Nothing At All så den bestämde vi att den var vår. Jag funderar på att ha den som ingångs eller utgångs march.
Åh det hade varit så fint och annorlunda, introt är ju så hur fint som helst på den låten. Hade säkert blivit jättebra tror jag.
Kendra
Utloggad
Skrivet 19 jun 2011 16:12
Solinda SKREV DEN 18 jun 2011 18:31 FÖLJANDE: Vi har tyvärr ingen egen låt. Jag önskar att vi hade det för då hade det varit ett självklart val för första dansen - om jag bestämde i alla fall! Som det är nu har vi svårt att komma på någon som vi vill dansa till då vi har otroligt olika musiksmak..... Men som tur är har vi lite tid kvar att låta frågan mogna!!
Kanske kan den här tråden komma med några idéer som kan passa... ;-)
Ja då är det lite komplicerat kanske :D Men ni får vara på alerten nu då, kanske hinner ni hitta en låt som kan bli "er" innan bröllopet ;)
mamma_85
Antal inlägg: 44
Loggade in: 22 jan 2012
Utloggad
Skrivet 20 jun 2011 13:53
När vi träffades denkvällen som vi blev tillsammans så spelades "Vi bor på landet" av Bröderna Djup :) Vi kommer inte dansa brudvalsen till den, av uppenbara skäl, men den kommer spelas under bröllopsfesten :)
Kendra
Utloggad
Skrivet 20 jun 2011 21:35
mamma_85 SKREV DEN 20 jun 2011 13:53 FÖLJANDE: När vi träffades denkvällen som vi blev tillsammans så spelades Vi bor på landet av Bröderna Djup :) Vi kommer inte dansa brudvalsen till den, av uppenbara skäl, men den kommer spelas under bröllopsfesten :)
Hehehehe fick faktiskt googla, hade aldrig hört den innan, men jag förstår er helt och hållet :D hehehhe
mamma_85
Antal inlägg: 44
Loggade in: 22 jan 2012
Utloggad
Skrivet 20 jun 2011 22:46
fast det hade blivit ganska orginellt ;-)
Kendra
Utloggad
Skrivet 20 jun 2011 23:32
haha ja verkligen.. o inte så lite heller ;)
LinaPyret
Antal inlägg: 21
Loggade in: 03 okt 2012
Utloggad
Skrivet 28 jun 2011 08:27
Vi har en speciell låt.
Mötley Crüe -You´re all i need.
Det var för snart 5år sen, rätt tidigt i förhållandet, innan vi flyttade ihop. Min kille skrev till mig på msn: YOUR ALL I NEEEEEEED!!! och skickade låten med en länk till youtube. Jag såg det då som en kärleksförklaring och blev jätte glad.
Men senare så upptäckte jag att han fastnar lätt för en låt och tjatar ut den i flera dagar och denna låt hade han då på högsta volym hemma hos sig.
Även om det inte var tänkt som en kärleks förklaring så blev det "vår" låt och jag älskar den än idag.
Jessica_84
Antal inlägg: 46
Loggade in: 21 jan 2014
Utloggad
Skrivet 05 mar 2012 10:03
Våran låt är "Kärleksvisan" av Sarah Dawn Finer :)
JesFre
Antal inlägg: 32
Loggade in: 29 maj 2015
Utloggad
Skrivet 05 mar 2012 14:12
Vi har nog två låtar faktiskt. Enjoy the Slience med Depech Mode (vår låt) men även Nicest thing med Kate Nash (min till honom.)
Funderar på att se om jag skulle kunna sjunga den i någon studio och ge honom en skiva med den låten i morgon gåva. Men som sagt inte något bestämt.
Dock skulle jag älska att dansa till Enjoy the Silence som första dans. Men den är inte direkt i tretakt. Och vi vill ha en vals som första dans. Får se hur vi gör.