BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
28 jun 2011 23:17       8 svar    1922 klick

Bröllopsnatten.........

Maloom
Antal inlägg: 15
Loggade in: 26 maj 2011
Utloggad

Hej tjejer!

Har en lite känslig fråga angånde bröllopsnatten. Hur har ni tänkt runt denna om den ligger mitt i menscykeln. Såg att jag troligen kommer vara på dag fyra, vilket innebär mitt i mensen för min del. Någon som vet om man kan påskynda eller förhindra mensen lite? Jag äter inte p-piller. Känns som det hör till med en romantisk bröllopsnatt...

Maloom
Utloggad
Skrivet 01 jul 2011 00:11

Jag har nu bokat tid för att få p-piller. Hur använder man dem för att skjuta upp mensen då? Jag har ju ätit p-piller förr, men aldrig tänkt på detta då. Tyvärr så innebär dag 4 rena blodbadet, så jag vill gärna undvika det.

Zarios
Antal inlägg: 60
Loggade in: 07 apr 2013
Utloggad
Skrivet 01 jul 2011 13:51

Har inte läst alla svar men det finns ett receptbelagd preparat som gör att du puttar på mensen. Jag har tagit den nån gång när mensen kommit lagomt till utlandssemestrar. Prata med din gynokolog, minns inte vad den heter..

Kendra
Antal inlägg: 14
Loggade in: 09 apr 2012
Utloggad
Skrivet 05 jul 2011 20:04

för att skjuta upp mensen så fortsätter man helt enkelt bara att äta p-piller när man eg. ska ha uppehåll för mens.. dock är det inte garanterat att detta fungerar på alla.. tror det är individuellt. för mig funkar det! om du vill kan du ju t.ex. bara äta p-piller 4 dagar extra då.. ska du på honeymoon direkt efter kanske du vill skjuta upp ytterligare: :)

Maloom
Utloggad
Skrivet 06 jul 2011 13:58

Tack för alla svar! Har nu fått p-piller och ska börja med dem nästa mens. Hinner bara ha en mens innan det är dags så jag hoppas verkligen de funkar och att mensen uteblir som det är tänkt. Bm sa precis så att man bara ska fortsätta på nästa karta direkt.

Flygaren
Antal inlägg: 16
Loggade in: 18 jul 2011
Utloggad
Skrivet 13 jul 2011 12:17

Man kan i princip fortsätta att äta p-piller utan uppehåll hur länge som helst. Anledningen till att man gör en veckas uppehåll har ingenting att göra med att det är bättre för kroppen, utan för att den kristna man som uppfann p pillret ville att det skulle verka mer 'naturligt', och än i dag tar folk uppehåll och får mens helt i onödan.

Maloom
Utloggad
Skrivet 13 jul 2011 23:03

Jag vill inte använda p-piller egentligen, men det fanns inget annat sätt vad jag förstår. Tagit första idag. Ska ta 6 veckor i rad nu, bröllopet är om 4 veckor (ojoj, närmar sig). Kanske fortsätte jag tills efter bröllopsresan, men sedan får det vara stopp. Bipacksedeln var ju inte nådig och det stod alltför mycket om cancer i den (har tillräckligt stor risk att få cancer ändå-måste inte spä på med detta).

Maloom
Utloggad
Skrivet 13 jul 2011 23:04

HUr gör ni andra då förresten. Tänker ni strunta i om bröllopsnatten ligger mitt i menscykeln eller stoppar ni mensen?

Flygaren
Antal inlägg: 16
Loggade in: 18 jul 2011
Utloggad
Skrivet 22 jul 2011 12:25

På sätt och vis verkar det klokare att strunta i menscykeln. Ni kan ju ha en fantastisk natt trots lite mens. P-piller har många biverkningar som kan vara värre än lite blod. Tex kan de göra dina slemhinnor väldigt sköra, så att sex gör ont, du kan få lättare svampinfektioner och även emotionella rubbningar. Självklart vill man att brölloppsnatten ska vara perfekt, men ibland blir saker mer perfekta när man inte ansträngt sig för mycket för att få det helt perfekt om du förstår vad jag menar. 

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!