26 jul 2011 15:33
7 svar
7002 klick
Jag har tappat min förlovningsring!!!
pocahontas76
Antal inlägg: 4
Loggade in: 21 aug 2013
Utloggad
Upptäckte igår att jag tappat min förlovningsring när jag varit och tränat! Är så himla ledsen ännu en utgift inför bröllopet om en månad :-(
Tyvärr hade jag ingen försäkring på ringen och jag har bara hemförsäkring vilket jag antar inte täcker förlust utanför hemmet....
Några tips?
Skrivet 28 jul 2011 11:48
Du behöver inte ha någon förlovningsring! Om du kan tänka dig att köpa en enkel slät ring kan du komma över det billigt t ex på pantbanker, auktioner www.kaplans.se Eller använda en ring du redan har sedan tidigare. Vill ni kan ni köpa en förlovningsring senare. Allt beror på om det är viktigt för dig detta med förlovningsringen eller om du kan tänka dig att vara utan förlovningsring så länge. Det finns inga måsten annat än att det behövs en ring vid själva vigseln. I alla fall om man gifter sig kyrkligt.
Jag vill rapportera detta inlägg!
Flygaren
Antal inlägg: 16
Loggade in: 18 jul 2011
Utloggad
Skrivet 29 jul 2011 13:27
Supertrist att du tappat din ring :( men tycker inte du ska lägga dina pengar på att ersätta den när du har ditt bröllop och alla dess utgifter att tänka på.
Solinda
Antal inlägg: 95
Loggade in: 06 jun 2013
Utloggad
Skrivet 26 okt 2011 17:16
Min sambo har också tappat sin förlovningsring. Vi tycker båda att det är jättetrist! Men vi bestämde att han får vänta tills vigseln och så får han en ny ring då. Detta kan vara en god idé för oss då han inte var så förtjust i de guldringar han själv valde inför frieriet. Han tycker bara att det känns så "naket" nu...
Hoppas att ni kommit på en bra variant som passar er!
elljay
Antal inlägg: 66
Loggade in: 07 nov 2011
Utloggad
Skrivet 03 nov 2011 13:16
Tråkigt för dig/er! Men tänk på att det mest är symboliskt och att "det viktiga" snart kommer ändå... Om ett år kommer det inte längre vara någon större deal, om man säger så.
pocahontas76
Utloggad
Skrivet 07 nov 2011 17:05
Tack för alla svar och tips!
men vet ni, min kära make hittade ringen i en av barnens jackfickor som låg längst in i en garderob (fråga mig inte hur den hamnat där) så allt är frid och fröjd nu
//Anne
website:http://mittlivsomglobetrotter.blogspot.com
elljay
Antal inlägg: 66
Loggade in: 07 nov 2011
Utloggad
Skrivet 08 nov 2011 12:39
Härligt!
Förmodligen någon av barnen som "råkat" lägga den där, om man får gissa.
pocahontas76
Utloggad
Skrivet 14 nov 2011 21:16
Jajamensan, du har helt rätt ;-)