BröllopsGuiden
07 aug 2011 17:38       5 svar    4116 klick

Ingen möhippa

Selinda
Antal inlägg: 2
Loggade in: 09 aug 2011
Utloggad

Hej, jag ska gifta mig den 20:e augusti, om 13 dagar närmare bestämt och det har ännu inte hållits någon möhippa för mig, något som jag faktiskt hade förväntat mig, i alla fall någon liten överraskning.

De tråkiga är att jag jobbar hela tiden fram till bröllopet även helgen utom sista veckan som är bokad till att göra det sista som måste göras innan den stora dagen. Är riktigt besviken och ledsen på att inte mina vänner har hittat på något för att fira att jag ska gifta mig. Frown

Man kanske inte har rätt att förvänta sig detta men jag kan inte riktigt släppa det.

Besviken

111001
Antal inlägg: 13
Loggade in: 21 dec 2011
Utloggad
Skrivet 07 aug 2011 21:04

Åh jag håller med Malin!! Men vet du Selinda, jag tror noog allt att de har en liten överraskning för dig. Och nånstans tror jag att de känner till din känsla och besvikelse också... för så tänker ju alla när dagarna tickar på och man iinte ser några tänkbara dagar som återstår för en möhippa... Men lugn bara lugn.... försök att inte tänka på det... Allt kommer säkerligen att ordna sig till det bästa. Hoppas jag verkligen!

Ha en fin sista tid som fröken och ett underbart bröllop om ett par veckor! Wink

Kram Annelie

Selinda
Antal inlägg: 2
Loggade in: 09 aug 2011
Utloggad
Skrivet 08 aug 2011 09:56

Tack snälla Malin och Annelie, jag ska försöka njuta av det härliga att gifta sig i stället, kanske blir man överraskad, hoppas det i alla fall. Min sambo hade svensexa i maj, han förstår att jag är lite besviken, men nu har jag fått lite ny energi av er, Tack!

Kram Selinda

Tina G
Antal inlägg: 140
Loggade in: 03 feb 2015
Utloggad
Skrivet 09 aug 2011 14:35

Jag håller verkligen tummarna att du snart bli kidnappad till din möhippa!

Du skriver att du jobbar näst ända fram till bröllopet men det kan ju vara så att dina vänner har pratat med din chef eller kollegor. Så har jag gjort flera gånger när jag har arrangerat möhippor och det kan ju vara så att din blivande vet något men han kan ju inte säga något eftersom det skall vara en övverraskning.

Håller tummarna som sagt var! :-)

bettybo65
Antal inlägg: 18
Loggade in: 20 nov 2012
Utloggad
Skrivet 09 aug 2011 16:50

Vet hur det känns..jag fick aldrig någon möhippa...fast jag verkigen ville få en Cry.

Är nu gift och hade en underbar dag då istället..

Har inte luskat vad det var som hände...lever på minena av bröllopet istället

Hoppas att det går bätter för dig...håller tummarna för det :))

mamma_85
Antal inlägg: 44
Loggade in: 22 jan 2012
Utloggad
Skrivet 10 aug 2011 15:13

Förstår verkligen din besvikelse och oro Selinda. Jag trodde inte jag skulle få en möhippa heller och var jätteledsen över det, när det tillslut bara var två helger emellan varav jag skulle jobba den ena och ha lysningsmottagning den andra. Vi gifter oss nu på lördag.

Jag fick min hippa, de hade pratat med min chef som bytte ett pass för mig (jag anade inte det minsta) och sen kom de och kidnappade mig en timme innan jag skulle slutat. Detta var på en onsdag så man går aldrig riktigt säker :) har du någon tärna? Är ju isåfall hennes uppgift, annars hoppas jag att dina vänner känner dig gott nog och vet att du vill ha en möhippa :)

Gift blir du i vilket fall och du får ha en underbar dag då :) om det inte blir någon möhippa så finns ju chansen för en fruhippa sen ;)

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!