BröllopsGuiden
21 sep 2011 13:49       7 svar    2568 klick

Barn eller Inte

Julafton2010
Antal inlägg: 1
Loggade in: 25 mar 2012
Utloggad

Är väldigt kluven på om man ska han barn eller inte med under festen på kvällen!?

Vi ska ha 3 bruddnäbbar men jag vet att de här små liven inte kan sitta stilla på kalas eller fest i vanliga fall! Men är det fel att säga att dem inte får vara med på festen om dem har varit med i kyrkan!?

111001
Antal inlägg: 13
Loggade in: 21 dec 2011
Utloggad
Skrivet 21 sep 2011 15:10

Vi har valt att ha vårat bröllop i vuxet sällskap. Tycker helt klart att man får göra den avvägningen själv. Det är ERAT bröllop... Ni bestämmer reglerna och gästerna får rätta sig därefter om de vill vara med och fira eran dag med er... Känn efter vad ni vill, olika senarion och ta ett beslut som känns rätt för er. Det är mitt tips. Och ha sen ett alldeles underbart bröllop!! Smile

zandrahellstrom
Loggade in: 01 sep 2011
Utloggad
Skrivet 04 okt 2011 09:16

Ja, klart det går. Bara att sätta en åldersgräns på 18 år för festen, många förstår nog. Men självklart måste man räkna med att alla kanske inte kommer om de inte hittar någon barnvakt.

Vi kommer ha en åldersgräns på 12 år, då får vi med oss de barn vi verkligen vill ha där. Men vår son på 1,5år kommer även vara där men det borde alla förstå.

millan_milano
Antal inlägg: 18
Loggade in: 22 mar 2013
Utloggad
Skrivet 03 jan 2012 15:37

Vi har också valt att be alla lämna sina barn hemma.....

Alla som vi pratat med har förstått detta, om man ska välja att inte ha barn med på vigsel och/eller fest så var ute i god tid och berätta detta.

Vi kommer skicka ut våra inbjudningar rätt tidigt, och har pratat med många redan o bett dem förbereda barnvakt..

Har skrivit på inbjudningskortet: "Förbered barnvakt! Vi tycker om alla era barn, men denna dag och kväll är till för oss vuxna"

Lycka till - ingen tar illa upp :)

Tina G
Antal inlägg: 140
Loggade in: 03 feb 2015
Utloggad
Skrivet 04 jan 2012 10:38

Många tycker det är rätt skönt att få festa utan sida barn så det brukar inte vara några större problem om gästerna får veta det i god tid.

Självklart kommer det kanske finnas någon gäst som inte gillar detta men som andra har skrivit tidigare, det är Eran dag!

Lycka till!

trasan1985
Antal inlägg: 9
Loggade in: 20 mar 2014
Utloggad
Skrivet 13 mar 2013 09:05

Vi har valt att bjuda barn på vårat bröllop mest för att vi ska ett bröllop på dagen med "gardenparty" -grillbuffé . Gående bord och nästa fri bordsplacering. Tror man får stämma av vilken "typ" av bröllop man har.
 Är det middag/fest på kvällen skulle jag nog också valt inga barn under 15, mest för föräldrarnas skull att slippa passa upp på barnen, natta dem och för att dem ska kunna festa och ha kul.

Men som föregående talare så är det bra att då inbjudningarna kommer tidigt så man har tid att fixa barnvakt.

lellekajza
Loggade in: 25 jul 2014
Utloggad
Skrivet 04 jul 2014 06:40

Vi har valt att ha näbbarna med på midagen men sedan är det dax att åka för deras del. Så festen blir en vuxen fest. Men jag kommer att se till så det finns saker för dem att göra i ett annat rum.Om det nu är så att, de små myrorna kommer i brallorna. Det kommer va målarböcker, liten dvd mm.

Sunflower
Antal inlägg: 3
Loggade in: 07 jan 2015
Utloggad
Skrivet 12 okt 2014 10:36

Vill ha ett barnfritt bröllop, men ha med mina två systerdöttrar(8 och 15 år). Verkar det skumt att inte bjuda andra barn men att ha dem med?

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!