BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Familj Starta ny tråd
01 nov 2011 19:18       2 svar    3590 klick

Jag vill inte ha min ena bror på mitt kommande bröllop , Någon mer som varit i samma sits??

Mackan_Vickan
Antal inlägg: 6
Loggade in: 05 apr 2012
Utloggad

Hej!

Skulle behöva höra lite kommentarer utifrån.

Jag och min ena bror är i ett läge där vi inte pratar med varann, sen ca 4 år tillbaka pga bråk i mellan oss.

min mor är jätte ledsen att jag inte vill bjuda han och hans familj på bröllopet ( den enda jag vill ha där är min ena brorson)

medan min andra bror & far tycker jag får göra som jag vill då det är min dag.

Jag står fast vid att om jag nu inte ens pratat med han på 4 år varför ska han då komma på mitt brölllop nästa år 2012?

Är det någon annan som är i liknande situation?

hur har ni gjort?

Hur blev reaktionen när din syster/ bror dyl inte blev bjuden?

Tack på förhand

fia_j
Antal inlägg: 23
Loggade in: 10 jul 2013
Utloggad
Skrivet 02 nov 2011 11:40

Jag tycker inte att du ska bjuda brodern du inte umgås med, ifall det inte känns rätt. Man kan ju tänka sig att det blir en dum situation för honom också, han kanske känner att det är svårt att tacka nej till sin systers bröllop, men samtidigt helst skulle slippa gå? Eller om du tror att han faktiskt skulle tacka nej, så kan du ju bjuda honom och hoppas på (men inte räkna med) att det blir just så. Vad din mor tycker, spelar mindre roll. Tråkigt om hon blir besviken, men det är ju ditt bröllop.

Kolla den här länken som tar upp ungefär samma problem: http://www.dn.se/blogg/etikettfragan/2011/04/14/brollopsbjudande. Visserligen handlar det om kusiner här, och jag kan gott förstå om det känns knepigare med den närmare släkten (syskon).

elljay
Antal inlägg: 66
Loggade in: 07 nov 2011
Utloggad
Skrivet 07 nov 2011 15:09

Det är ditt bröllop och inte din familjs.

Men jag hoppas ni kan lösa era problem sinsemellan...

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!